دنیای شیرین شکلات و کاکائو

مقاله‌ها و مطالب گوناگون در زمینه شکلات و کاکائو

۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

معرفی چند مدل از تجهیزات کشاورزی

حتما شما نیز اصطلاح "کشاورزی مکانیزه" را شنیده‌اید. این اصطلاح از زمانی مورد استفاده قرار گرفت که کشاورزی از حالت سنتی خارج شده و به صورت پیشرفته یا همان مکانیزه انجام پذیرفت. به کشاورزیی که در آن از تجهیزات کشاورزی یا همان ادوات کشاورزی برای انجام فرایند‌های مختلف مانند کاشت، برداشت و … استفاده می‌شود؛ کشاورزی مکانیزه یا پیشرفته می‌گویند. امروزه کشاورزان برای راحتی و همچنین کاهش هزینه‌های خود از ماشین آلات و ادوات مختلف کشاورزی برای انجام مراحل مختلف بهره می‌برند. به همین دلیل هم هر کشاورزی باید با ادوات و تجهیزات کشاورزی مختلف آشنایی داشته و نحوه کار کرد هرکدام را بداند تا بتواند از آن‌ها در کسب و کار خود به نحو احسن استفاده کند. در ادامه تعریف کوتاهی از ادوات کشاورزی به همراه مزایای استفاده از هر یک را ارائه خواهیم کرد.

ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۸ ، ۱۵:۴۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضایی

لوازم مخصوص سمپاشی

سپری (سمپاش) به همراه لوازم سمپاش از ادوات و تجهیزات کشاورزی می‌باشد که جهت سمپاشی یکنواخت محصولات کشاورزی و باغی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر چند وقت یکبار انواع مختلفی از سموم و مواد شیمیایی توسط کشاورزان جهت حفظ و نگهداری محصولات خود به کار برده می‌شود. توزیع ناهماهنگ سموم در دزهای مختلف می‌تواند اثرات مطلوبی از خود به جا نگذارد. به همین علت برای توزیع یکنواخت سموم بر روی محصولات کشاورزی از سمپاش و لوازم سمپاش استفاده می‌شود.

سمپاشی هر چند وقت یک بار انجام می‌شود و بسته به نوع سم، نحوه‌ی سم پاشی نیز می‌تواند متفاوت باشد. برخی از سموم به زمین وارد می‌شوند برخی دیگر را با اضافه کردن به آب یا روغن به گیاهان می‌رسانند. اما لوازم و دستگاه سمپاش برای سمومی که باید مستقیما به برگ و شاخه‌های درختان و گیاهان برسد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

توزیع مواد سمی با غلظت کمتر از دوز مورد نیاز محصول، باعث برطرف نشدن آفات و علف‌های هرز شده و از سوی دیگر توزیع با غلظت بیشتر از دوز مصرفی مجاز محصول، علاوه‌بر اینکه هزینه‌ی اضافی بر روی دست کشاورز می‌گذارد موجب افزایش ریسک آلودگی آب‌های زیر زمینی و محیط زیست می‌شود. اما استفاده از انواع دستگاه‌های سمپاشی باعث شده تا هم ریسک این کار کم شود و هم اثرگذاری سموم بر روی آفات و علف‌های هرز افزایش یابد.

ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۸ ، ۱۵:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضایی

معرفی چند نوع ماشین کشاورزی

با افزایش مطالعات در حوزه کشاورزی و ورود تکنولوژی و فناوری‌های جدید به این حوزه دیگر کشاورزی از حالت سنتی خارج شده و به صورت مدرن انجام می‌شود. تکنولوژی‌های جدیدی مانند ماشین آلات کشاورزی این امکان را برای کشاورزان فراهم کرده است که بتوانند فرایندهای مختلف کشاورزی را با هزینه و زمان کمتری انجام داده و میزان بهره‌وری را بالاتر ببرند. این روند تا آن جایی پیش رفته است که دیگر بدون ماشین آلات مخصوص، کشاورزی قابل انجام نبوده و یا صرفه اقتصادی برای کشاورز نخواهد داشت.

در دنیای امروزی یک کشاورز علاوه بر دانش لازم برای کشاورزی باید با انواع مختلف ماشین آلات کشاورزی نیز آشنا بوده و اطلاعات کافی در مورد آن‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها داشته باشد چرا که کشاورزان مجبور خواهند بود که در فرآیندهای مختلف کار خود با این نوع دستگاه‌ها دست و پنجه نرم کرده و از آن‌ها استفاده کنند. در ادامه قصد داریم اطلاعات بیشتری را در مورد ماشین آلات مخصوص کشاورزی برای شما بیان کنیم.

ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۸ ، ۱۵:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضایی

معرفی چند نوع دوچرخه خاص

با پیشرفت روز افزون علم و ورود تکنولوژی به فرایند طراحی و تولید دوچرخه، انواع مختلفی از دوچرخه‌ها به وجود آمده به همین دلیل هم هر شخصی در هنگام خرید دوچرخه با گزینه‌های انتخابی بسیار متنوعی رو به رو خواهد شد. برای اینکه بتوان مناسب‌ترین دوچرخه را انتخاب کرد باید با انواع دوچرخه آشنا شده و اطلاعات کافی در مورد ویژگی‌ها و کاربردهای هر کدام به دست آورد. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع دوچرخه آشنا کرده و کاربردهای هر کدام را برایتان معرفی کنیم. همراه ما باشید تا اطلاعات خود را در مورد دوچرخه‌های مختلف تکمیل نمایید.

انواع دوچرخه

انواع دوچرخه

زمانی که می‌خواهید بهترین نوع دوچرخه را برای خودتان انتخاب کنید باید به این سوالات پاسخ دهید:

  • با چه کسی سوار دوچرخه خواهید شد؟
  • در چه مکانی می‌خواهید از دوچرخه استفاده کنید؟
  • چه انتظاری از دوچرخه خود دارید؟
  • چه ویژگی‌هایی برایتان مهم است؟

مطمئناً یک دوچرخه معمولی نمی‌تواند در مناطق کوهستانی به درد شما بخورد یا شما نمی‌توانید یک دوچرخه مسابقه را در داخل شهر مورد استفاده قرار دهید. هر کدام از انواع دوچرخه برای خود ویژگی‌های خاصی دارد، این ویژگی‌ها زمانی به درد شما خواهد خورد که به صورت درست از آن استفاده کنید. در ادامه شما را با انواع دوچرخه آشنا خواهیم کرد:

دوچرخه جاده‌ای

۱- دوچرخه جاده‌ای:

دوچرخه‌های جاده‌ای طراحی شده‌اند تا بتوانند سواری مناسبی بر روی آسفالت‌های صاف برای دوچرخه سوار به همراه بیاورند. آن‌ها دارای لاستیک‌های صاف و نازک هستند و حتی می‌توانند برای مسابقه دادن در جاده نیز مورد استفاده قرار گیرند. دوچرخه‌های جاده‌ای معمولا از دیگر انواع دوچرخه بسیار سبک‌تر هستند. اغلب دوچرخه‌های جاده‌ای قادر به حمل بارهای سنگین نبوده و بنابراین نمی‌توان از آن‌ها برای رفت و آمدها و تورها استفاده کرد.

دوچرخه Cyclocross

۲- دوچرخه Cyclocross:

دوچرخه Cyclocross نوع خاصی از دوچرخه‌های جاده‌ای است که طراحی متفاوت‌تری داشته و می‌تواند هم در مسیرهای آسفالت و هم ماسه و چمن کاربرد داشته باشد. آن‌ها دارای یک دسته دنده‌دار مانند دوچرخه‌های معمولی هستند اما تایرها برای کنترل بهتر دوچرخه کمی ضخیم‌تر در نظر گرفته شده‌اند. ترمز دوچرخه‌ها بسیار سبک است. البته این نوع دوچرخه‌ها به دوچرخه‌های CX نیز معروف بوده و از آن‌ها با این نام نیز یاد می‌شود.

ادامه مطلب در:

https://docharkhestan.ir/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%af%d9%88%da%86%d8%b1%d8%ae%d9%87/

۲۸ فروردين ۹۸ ، ۱۳:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضایی

ماساژ پیشانی چه فوایدی دارد؟

مطمئنا بعد از یک روز کاری پر تنش و پر از استرس هیچ چیز مانند یک مکان ساکت و آرام برای استراحت نمی‌چسبد. حال اگر این استراحت همراه با یک ماساژ ملایم باشد دلچسبی آن نیز دو چندان خواهد شد. یک ماساژ خوب و اصولی می‌تواند تمامی استرس‌ها و خستگی‌های بدن ما را به کل از بدن دور کرده و احساس آرامش و راحتی را به ما هدیه دهد.

ادامه مطلب...
۲۸ فروردين ۹۸ ، ۱۳:۲۳ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضایی