یبوست زمانی اتفاق می‌افتد که دستگاه گوارش و یا بهتر بگوییم روده‌های شما نمی‌توانند کار خود را به درستی انجام دهند. این بیماری درد زیادی داشته و بیمار ممکن است تا چند روز مجبور به تحمل این درد‌ها باشد.

این بیماری یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در بین مردم است. تحقیقات نشان داده است که از هر 100 بزرگسال یک نفر تجربه این بیماری داشته است. در ادامه به این خواهیم پرداخت که با ماساژ می‌توان یبوست را درمان کرد و یا از دردهای آن کاست؟ ماساژ برای درمان یبوست

ماساژ برای درمان یبوست مفید است؟

ماساژ اگر به صورت منظم انجام شود می‌تواند به آزاد شدن گازهای موجود در روده کمک کرده و مواد زاید را از روده بیرون کند. باید این مورد را نیز به آن اضافه کنیم که ماساژ منظم تمامی استرس‌های عضلانی و فکری را از بین می‌برد و همین مورد می‌تواند به کاهش دردهای ناشی از بیماری یبوست کمک فراوانی کند.

بسیاری از محققان بر این باورند که ماساژ شکم می‌تواند تاثیر شایانی در درمان سریع یبوست داشته باشد. برای اینکه تاثیر ماساژ در درمان این بیماری بیشتر شود توصیه می‌شود که از روغن‌هایی مانند روغن کرچک، آرگان و نارگیل در فرآیند ماساژ استفاده شود.

تحقیقات نشان داده است که ماساژ شکم باعث:

  • افزایش فرکانس حرکات روده
  • افزایش گردش خون در ناحیه روده
  • تسکین دردهای روده

می‌شود. همچنین انجام ماساژ شکم، انقباضات عضلانی را افزایش داده که همین مورد باعث درمان یبوست می‌شود.

ماساژ روده بزرگ برای درمان یبوست:

ماساژ روده بزرگ نیز یکی از انواع ماساژ برای درمان یبوست است. به ماساژ روده بزرگ ماساژ عمیق شکمی و ماساژ اعضای داخلی نیز می‌گویند.

پزشکان ادعا می‌کنند که این نوع ماساژ به دلیل فواید زیر می‌تواند در درمان یبوست بسیار مفید باشد:

  • کمک به خروج گاز و مواد زاید از روده بزرگ
  • کاهش مایعات شکمی
  • و بهبود کلی دستگاه گوارش

ادامه این مطلب را در آی رست بخوانید