تار ایرانی

هرکسی که به موسیقی سنتی علاقه داشته و یا به دنبال یادگیری آن است قطعا با تار ایرانی آشنایی دارد. تار ایرانی یکی از ابرازهای موسیفقی است که در نواختن آهنگ‌های سنتی از آن بهره برده می‌شود. این تار در ایران بسیار محبوب بوده و افراد زیادی به دنبال یادگیری آن هستند. خرید تار ایرانی کار چندان سختی نیست ولی بهتر است که قبل از خرید آن بخصوص اگر در این حوزه متخصص نیستید اطلاعات کافی در مورد تار ایرانی بدست آورید و سپس اقدام به خرید کنید چون قرار است هزینه‌ی قابل توجهی برای آن کنید. در این مطلب ما قصد داریم تار ایرانی را برای شما معرفی کنیم تا خرید این مدل تار برای شما آسان‌تر شود. همراه ما باشید.

خرید تار ایرانی

تار یکی از سازهای زهی است که مطلق به کشور عزیزمان ایران بوده و در مناطق مختلفی از دنیا مانند تاجیکستان، آذربایجان و گرجستان و.. نیز از آن استفاده می‌شود. بهتر است که بدانید در این کشورها برای نواختن موسیقی‌های سنتی از تار ایرانی بهره برده می‌شود هماننک کشورمان ایران.

خود کلمه تار در زبان فارسی به معنای رشته است و در زبان‌های مختلف موجود در ایران نیز معناهای مختلفی دارد. کارشناسانبنا به همین دلایل بیان می‌کنند که تار ریشه‌ای کاملا ایرانی داشته و در بین اقوام مختلفی که در ایران زندگی می‌کردند استفاده از آن مرسوم بوده است.

در ابتدا تار ۵ سیم داشته است که فردی به نام درویش خان سیم ششم را به آن اضافه کرد. امروزه اگر برای خرید تار ایرانی اقدام کنید مشاهده خواهید کرد که اکثر آن‌ها ۶ سیم دارند. با هم ناگهی می‌اندازیم به تاریخچه این تار.

تاریخچه تار ایرانی:

تاریخدانان بر این باور هستند که تار از زمان فارابی موسیقیدان معروف ایرانی وجود داشته و بعد از آن نیز توسط دیگر موسیقیدان‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. در زمان قاجار نیز از این تار استفاده می‌شده است ولی شواهدی از استفاده آن در دوره زندیه دیده نمی‌شود به همین دلیل هم باور بر این است که در این دوره این تار را با نام دیگری صدا می‌زده‌اند چراکه در برخی از عکس‌های باقیمانده از آن زمان نمونه‌ای از این تارها دیده می‌شود.

معمولا از گذشته‌های دور تار را با چوب‌های توت و گردو می‌ساختند به این صورت که دسته آن با چوب درخت گردو و کاسه آن با چوب درخت توت.

ادامه این مطلب را در لینک زیر بخوانید:

https://sazsto.com/product-category/%d8%b3%d8%a7%d8%b2/%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d9%87%db%8c/%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c/