اگر به دنبال رفتن به یک سفر چند روزه با دوچرخه هستید و یا می‌خواهید با یک تور دوچرخه‌سواری راهی سفری طولانی شوید باید دوچرخه‌های شهری و معمولی خود را کنار بگذارید چراکه آن‌ها برای این منظور طراحی نشده‌اند، شما باید یک دوچرخه توریستی مناسب برای خود انتخاب کرده و آن را خریداری نمایید. انتخاب دوچرخه توریستی مناسب نیاز به این دارد که شما با انواع این مدل دوچرخه آشنا شده و فاکتورهای مهم در خرید دوچرخه توریستی را بدانید. راهنمای انتخاب دوچرخه توریستی که آماده کرده‌ایم می‌تواند به شما کمک کند تا دوچرخه مورد نظر خود را پیدا کرده و سپس آن را خریداری نمایید تا سفری راحت و آسان داشته باشید.

راهنمای انتخاب دوچرخه توریستی

راهنمای انتخاب دوچرخه توریستی

دوچرخستان، فروشگاه اینترنتی دوچرخه : اگر به دنبال خرید دوچرخه توریستی باشید با طیف وسیعی از دوچرخه‌های مختلف رو به رو خواهید شد به همین دلیل هم انتخاب کردن مدل، آسان نخواهد بود. به دلیل طراحی مناسب و تمیز و همچنین راحتی و سبکی، دوچرخه‌های کلاسیک توریستی فولادی طرفداران زیادی دارند. اما تعداد افرادی که علاقه شدیدی به دوچرخه‌های هیبریدی و الکتریکی نیز ندارند هم کم نیست و این نوع دوچرخه‌های کم کم به پر فروش‌های روز دنیا تبدیل می‌شوند.

در نهایت هدف تمامی این مدل‌ها یکی است، فراهم آوردن حداکثر راحتی و مقاومت زیاد در شرایط مختلف. بیایید با هم راهنمای خرید دوچرخه توریسی را مرور کنیم تا بتوانیم بهترین مدل را از بین مدل‌های موجود در دنیا جدا کنیم.

دوچرخه توریسی کلاسیک تور

دوچرخه توریسی کلاسیک تور:

دورخه‌های توریستی کلاسیک یک نمونه سنتی از این مدل دوچرخه‌ها است که اغلب دارای بدنه فولادی بوده و زین چرمی نیز دارد. در این دوچرخه شما می‌توانید قفسه‌های مخصوصی در جلو و عقب مشاهده کنید و همچنین مکان‌های مخصوص برای گذاشتن بطری‌های مختلف آب. دوچرخه‌های کلاسیک دارای لاستیک‌های پهنی نیز هستند. اگر قرار است کوتاه مدت و به صورت جاده‌ای سفر کنید این مدل‌ها برایتان مناسب نیستند و بهتر است از دوچرخه‌های جاده‌ای استفاده کنید. وزن زیاد این مدل دوچرخه به دلیل داشتن آپشن‌های زیاد شما را در کوتاه مدت اذیت خواهد کرد. این مدل دوچرخه‌ها را امروزه نمی‌توان به وفور پیدا کرد ولی هنوز هم شرکت‌هایی هستند که آن‌ها را تولید می‌کنند.

دوچرخه‌های توریستی Adventure

دوچرخه‌های توریستی Adventure:

این مدل دوچرخه توریستی بسیار مدرن بوده و در طراحی آن‌ها از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده است. این دوچرخه نام‌های مختلف دیگری نیز  مانند دوچرخه ماجراجویی، دوچرخه تمام راه‌ها و دوچرخه گرید دارد. در دوچرخه‌های گرید امکاناتی مانند فریم‌های مدرن، ترمز دیسکی، لاستیک‌های پهن و قابلیت‌های مخصوص خارج از جاده را مشاهده خواهید نمود. طراحی این نوع دوچرخه به قدری پایدار است که شما بدون استرس می‌توانید از آن در خارج از جاده‌های معمول نیز سواری بگیرید.

در ساخت دوچرخه‌های توریستی Adventure از انواع مختلف مواد مانند فولاد، کربن سبک گران قیمت و آلیاژهای مدرن استفاده شده است. ویژگی دیگر این مدل دوچرخه‌های قابلیت انعطاف‌پذیری آن است، به این صورت که شما می‌توانید بر اساس جاده و شرایط سفر خود چرخ‌ها را عوض کرده و یا گلگیر‌ها را تعویض کنید بدون اینکه مشکلی برای دوچرخه پیش آید. این دوچرخه همیشه در خدمت شما خواهد بود و به شما سواری مناسبی را ارئه خواهد داد. امروزه عمومی‌ترین نوع دوچرخه‌ای که خریداری می‌شود این مدل است.

نمونه کامل این مطلب را در لینک زیر بخوانید:

https://docharkhestan.ir/%d8%af%d9%88%da%86%d8%b1%d8%ae%d9%87-%d8%aa%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c/