افراد زیادی هستند که به دنبال آموزش زبان انگلیسی بوده و تلاش زیادی برای یادگیری آن انجام می‌دهند. برای اینکه بتوان سریع‌تر زبان را یاد گرفت بهترین کار این است که لغات و کمات پر کاربرد را زودتر آموخته و سطح اطلاعات را بالاتر ببرید. زمان‌ها بیشترین کاربرد را در گفت و گو‌های روزمره دارند. به عنوان مثال زمان‌هایی مانند روز، شب و ماه و یا ثانیه و دقیقه برای بیان ساعت‌های مختلف. بهتر است که زمان به انگیسی را یاد گرفته و آن‌ها را به صورت صحیح در ذهن خود داشته باشید چراکه به صورت فراوان از آن‌ها استفاده خواهید کرد. در این مقاله ما قصد داریم تلفظ صحیح زمان‌های مختلف به انگلیسی را به شما آموزش داده و نوشتار درست آن‌ها را نیز برای شما یاد آوری کنیم. دانستن زمان ها در انگلیسی امری ضروری در روند یادگیری زبان انگلیسی است پس با دقت این مقاله را دنبال کنید.

زمان ها در انگلیسی

زمان ها در انگلیسی

در این مقاله شما ابتدا نحوه نوشتار صحیح زمان به انگلیسی را یاد گرفته و سپس تلفظ آن‌ها را ابتدا به صورت نوشتاری خواهید خواند. بیایید ابتدا خود کلمه زمان به انگیسی را ببرسی کنیم. یعنی کلمه (Time)

کلمه زمان به انگلیسی

کلمه زمان به انگلیسی:

زمان به انگلیسی به صورت time نوشته می‌شود که قطعا همگی شما با آن آشنایی دارید. این کلمه مانند دیگر کلمات زبان انگلیسی دارای دو تلفظ جداگانه است. این تلفظ‌ها عبارت‌اند از:

  1. /taɪmˈ/ در آمریکایی
  2. /taɪm/ در بریتانیایی

این کلمه معانی دیگری مانند: عصر، عهد، فرصت، ساعت، روزگار، زمان، مرتبه، مدت، هنگام، وقت نیز دارد. این معانی زمانیبه کلمه time  داده می‌شوند که در یک جمله خاص مورد استفاده قرار گیرند.

چند مثال برای زمان به انگیسی:

time . . . must have a stop
زمان . . . باید پایان داشته باشد.

time crawled by
زمان به آهستگی می‌گذشت.

time flies
زمان زود می‌گذرد.

time heals all wounds
زمان آزردگی‌ها را التیام می‌بخشد

ثانیه در زبان انگلیسی

ثانیه در زبان انگلیسی:

ثانیه در زبان انگلیسی به صورت second  نوشته می‌شود. این کلمه برای بیان ثانیه به کار رفته و بسیار پر کاربرد است. دو تلفظ مختلف این کلمه عبارت‌اند از:

  1. /sekəndˈ/ در آمریکایی
  2. /sekəndˈ/ در بریتانیایی

این کلمه معانی دیگری نیز دارد به عوان مثال: لحظه، ثانیه، مجدد، دومی، دوم، دوم شدن. درست است که این معانی فراگیر نیستند ولی این امکان وجود دارد که با قرارگیری کلمه ثانیه در یک جمله خاص با معانی بالا ترجمه شود.

به مثال‌های این کلمه توجه کنید:

the second bell
زنگ دوم

the second century b. c.
قرن دوم پیش از میلاد

a thousand meters per second
هزار متر در هر ثانیه

ادامه این مطلب:

https://hululang.com/%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%87%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%da%af%d9%84%db%8c%d8%b3%db%8c/