دنیای شیرین شکلات و کاکائو

مقاله‌ها و مطالب گوناگون در زمینه شکلات و کاکائو

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

چگونه سرمان را ماساژ دهیم؟

همراه میسرست باشید تا با ماساژ پوست سر، فواید و آموزش آن در خدمت شما باشیم. ماساژ پوست سر فشار را از روی پیشانی، گردن و سر برداشته و احساس آرامش را به شما هدیه می‌دهد. این نوع ماساژ یکی از محبوب‌ترین ماساژهای موجود در دنیا می‌باشد. شما می‌توانید به دو صورت ماساژ پوست سر را انجام دهید.

ادامه مطلب...
۱۴ آبان ۹۷ ، ۱۳:۴۵ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضایی

مزایای ماساژ تخلیه لنفاوی

یکی از معروف‌ترین ماساژهایی که در ماساژ درمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد ماساژ تخلیه لنف یا همان ماساژ لنفاوی است. این نوع ماساژ یکی از ماساژهای بسیار حساس در دنیا می‌باشد که باعث بهبود عملکرد سیستم لنفاوی بدن می‌شود. در مقاله‌ای که برای شما آماده کردیم قصد داریم به بررسی ماساژ تخلیه لنف پرداخته، نحوه انجام و همچنین فواید آن را برای شما بیان کنیم. اگر شما نیز می‌خواهید با این ماساژ بیشتر آشنا شوید حتما با این مقاله همراه آیرست باشید.

ادامه مطلب...
۱۴ آبان ۹۷ ، ۱۳:۴۴ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضایی

نقطه هیگو چیست و چگونه باید ماساژ داده شود؟

در طب سنتی که در کشورهای آسیای شرقی انجام می‌شود نقاطی در بدن وجود دارد که بیشتر بر روی آن‌ها تاکید شده است. به بیان بسیاری از افرادی که از این طب استفاده می‌کنند این نقاط وظیفه حفظ سلامت ارگان‌ها و قسمت‌های خاصی از بدن را بر عهده دارند و می‌توانیم هنگام مواجه شدن با مشکل در این قسمت‌ها، از ماساژ و ریلکس‌سازی این نقاط برای رفع مشکل استفاده کرد. یکی از این نقاط که در طب سنتی آسیای شرقی نیز به آن اشاره شده است نقطه هیگو نام دارد. در این مقاله قصد داریم که در مورد ماساژ نقطه هیگو اطلاعاتی را به شما بدهیم. این که ماساژ دادن نقطه هیگو چه فوایدی را به دنبال دارد و چه کسانی باید از آن استفاده کنند. از این که همراه روتای هستید خرسند و سپاسگزاریم.

ادامه مطلب...
۱۴ آبان ۹۷ ، ۱۳:۴۳ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضایی

درمان سرفه بزرگسالان

شاید به نظر خیلی‎ها سرفه یک اقدام عجیب و غریب از سوی بدن باشد. سرفه مکانیسم دفاعی بدن است که به منظور پاکسازی راه هوایی بدن طراحی شده است. این اقدام زمانی صورت می‌گیرد که تحریک کننده‌ای در سیستم تنفسی وجود داشته باشد. راه‌های زیادی برای درمان سرفه وجود دارد. در این مطلب قصد داریم هشت روش برای درمان گیاهی سرفه خلط دار بزرگسالان را به شما معرفی کنیم تا اگر شما نیز دچار سرفه خلط دار شده‌اید بتوانید با استفاده از گیاهان مختلف آن را درمان کنید. البته توصیه می‌شود که قبل از اقدام به هر کاری با پزشک خود مشورت کنید.

درمان گیاهی سرفه خلط دار بزرگسالان

درمان گیاهی سرفه خلط دار بزرگسالان

صورتی‌ها: قبل از آنکه روش‌های مختلف درمان گیاهی سرفه خلط دار بزرگسالان را معرفی کنیم قصد داریم انواع سرفه علل و علایم سرفه خلط دار را مورد بررسی قرار دهیم. همراه ما باشید.

انواع سرفه:

سرفه‌های مختلفی وجود دارد از جمله: سرفه خشک، سرفه مرطوب یا همان خلط‌دار. هر کدام از این سرفه‌ها علائم و علل مخصوص به خود را دارند که باید پیش از انجام هر گونه درمانی نوع آن تشخیص داده شود.

انواع سرفه

سرفه مرطوب یا همان خلط دار به سرفه‌ای گفته می‌شود که باعث ایجاد خلط بیشتر در بدن می‌شود به این معنی که تولید مایع مخاطی بیشتر از حد نرمال است.

علل و علائم سرفه خلط دار:

سرفه خلط دار در بزرگسالان اغلب به علت عفونت‌های ناشی از باکتری‌ها و ویروس‌ها به وجود می‌آید. ویروس‌ها و باکتری‌هایی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا.

علل و علائم سرفه خلط دار

دلایل دیگر می‌تواند شامل مواردی مانند:

  • برونشیت
  • ذات الریه
  • بیماری انسدادی مزمن ریوی
  • آسم باشد.

در کودکان و نوزادان کوچک نیز سرفه اغلب ناشی از عفونت‌های ویروسی یا آسم است و یا استنشاق دودهایی مانند دود سیگار و یا دود ماشین‌ها و غیره..

سرفه معمولاً باعث احساس سنگینی قفسه سینه می‌شود. اگر شما سرفه خلط دار داشته باشید ممکن است وجود چیزی در قفسه سینه و یا پشت گلوی خود را احساس کنید.

سایر علائم سرفه را می‌توان موارد زیر دانست:

  • تنگی نفس
  • احساس درد در قفسه سینه
  • تب خفیف
  • و صدای تند و تیز

سرفه ممکن است همراه با گلودرد یا سرماخوردگی باشد. اغلب سرفه در هنگام شروع صبح و بعد از بیدار شدن از خواب بسیار بدتر می‌شود و حتی قبل از رفتن به رختخواب که می تواند خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد.

روش‌های جلوگیری از سرفه:

روش‌های جلوگیری از سرفه

اگر چه نمی‌توان از سرفه به صورت کامل اجتناب کرد اما کارهای خاصی نیز وجود دارد که می‌توان از بروز سرفه جلوگیری کند.

برای جلوگیری از سرفه کارهای زیر را انجام دهید:

  1. از تماس با افرادی که بیمار هستند خودداری کنید.
  2. در صورتی که بیمار هستید از رفتن به مدرسه و محل کار خود خودداری کرده تا از گسترش عفونت جلوگیری کنید.
  3. مصرف مایعات را افزایش دهید
  4. خانه و محل کار خود را همیشه تمیز نگه دارید
  5. دست‌های خود را همیشه بشویید مخصوصاً بعد از سرفه و مراقبت از کسی که بیمار است
  6. اگر سرفه شما به دلیل آلرژی است از قرار گرفتن در معرض آلرژی جلوگیری کنید.
منبع این مطلب:
۰۴ آبان ۹۷ ، ۱۸:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضایی

جوش های موجود روی لب

در این مقاله قصد داریم بگوییم که چگونه جوش روی لب را از بین ببریم آن هم با ۱۰ روش گیاهی مختلف.

۱- کمپرس کردن گرما:

کمپرس کردن گرما

گرما کمک می‌کند تا جوش روی لب سریعتر درمان شود. کمپرس گرما باعث خواهد شد تورم جوش از بین رفته و جریان خون در اطراف آن افزایش پیدا کند. این کار کمک خواهد کرد که مایع و چرک داخل جوش انباشته شده و سریعتر تخلیه شود و روند بهبودی سرعت گیرد.

برای کمپرس کردن گرما به منظور از بین بردن جوش روی لب این مراحل را طی کنید:

  • یک کیسه حمام را در آب گرم بشویید و آب اضافی آن را تخلیه کنید
  • این کیسه را چندین دقیقه در محل جوش نگه دارید
  • این کار را ۳ تا ۴ بار در روز تا زمانی که جوش به طور کامل از بین برود انجام دهید.

توجه داشته باشید: قبل از گذاشتن کیسه حمام بر روی جوش میزان گرمی آن را با استفاده از دستتان بسنجید تا موجب سوختگی لب شما نشود.

۲- کمپرس آب سرد:

کمپرس آب سرد

درست مانند کمپرس آب گرم، کمپرس آب سرد نیز بسیار موثر است. دمای سرد باعث کاهش تورم و کاهش غلظت چربی می شود که نتیجه آن این است که چربی‌های اضافی و باکتری‌ها از بین بروند. همچنین این کار باعث خواهد شد که درد موجود در ناحیه جوش نیز کاهش پیدا کند.

 برای کمپرس کردن آب سرد بر روی جوش این کارها را انجام دهید:

  • چند تکه یخ را در یک حوله تمیز قرار دهید.
  • آن را به آرامی بر روی جوش خود دو الی سه دقیقه نگه دارید.
  • ۵ دقیقه صبر کرده و دوباره این کار را تکرار کنید.
  • برای تاثیر بیشتر این درمان، چند بار در روز این کار را تکرار کنید.

توجه: یخ را مستقیما بر روی پوست خود قرار ندهید زیرا می‌تواند منجر به سرمازدگی شود.

۳- بخار برای درمان جوش روی لب:

بخار برای درمان جوش روی لب

بخار دادن یک روش عالی و فوق العاده برای مقابله با جوش روی لب است. بخار منافذ آلوده را باز کرده و در آن‌ها نفوذ می‌کند این کار باعث خواهد شد که چربی‌ها و باکتری‌هایی که در منافذ به دام افتاده و موجب جوش شدند از بین بروند.

بخار برای درمان جوش دور لب و روی لب:

  • این درمان حتی برای کل صورت شما نیز مناسب است زیرا ناخالصی‌ها را برطرف می‌کند و پوست شما را درخشان.
  •  یک قوری آب را بجوشانید و در داخل یک کاسه بزرگ بریزید.
  • صورت خود را بالای کاسه  قرار دهید و یک حوله ضخیم روی سر خود بگذارید تا بخار را حس کنید.
  • پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه حوله را برداشته و صورت خود را خشک کنید.
  • این کار را تا زمانی که جوش به طور کامل درمان شود روزی ۲ بار انجام دهید.

۴- چای کیسه ای مرطوب:

چای کیسه ای مرطوب

چای حاوی مقدار زیادی تانین است که به کاهش تورم و التهاب ناشی از جوش در لب کمک می‌کند.  همچنین گرمای ناشی از چای‌های مرطوب در هنگام استفاده باعث می‌شود تا منافذ جوش باز شده و باکتری‌ها و چربی‌های اضافی سطح آن کاهش بیابد. با انجام شدن این کار روند بهبود جوش روی لب سریع‌تر خواهد شد.

مراحل زیر را برای این کار طی کنید:

  • یک کیسه چای را درون آبگرم بیاندازید و چند دقیقه صبر کنید سپس آن را بیرون بیاورید.
  • اجازه دهید که کمی خنک شود سپس آب اضافی آن را بگیرید.
  • کیسه چای گرم را روی جوش کشیده و اجازه دهید برای ۵ تا ۱۰ دقیقه روی آن بماند.
  • سپس لب‌های خود را با آب سرد شسته و آن‌ها را با حوله نرم و خشک کنید.
  • این روند را دو بار در روز تکرار کنید.
منبع این مطلب:
۰۴ آبان ۹۷ ، ۱۸:۴۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضایی

هر آنچه که باید در مورد ماساژ بارداری بدانید

ماساژ بارداری در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی به دست آورده است. در گذشته ماساژ بارداری فقط توسط کسانی انجام می‌شد که نیاز به درمان خاصی داشتند و یا پزشک به آنها تجویز کرده بود ولی امروزه به این نوع ماساژ به عنوان یک راه عالی برای خلاصی از دردهای بارداری نگاه می‌شود. تحقیقات علمی ثابت کردند که ماساژ بارداری بسیار برای خانم های باردار مفید بوده و مزایای زیادی برای روند بارداری آن‌ها دارد.

در این مطلب می‌خواهیم در مورد همین موضوع صحبت کنیم. اینکه چه کسانی باید ماساژ بارداری انجام دهند و چه کسانی از انجام آن خودداری کنند و همچنین بررسی فواید ماساژ بارداری را در ادامه خواهیم داشت.

ماساژ بارداری

ماساژ بارداری

پیش از پرداختن به این که ماساژ بارداری چه فوایدی دارد به این موضوع خواهیم پرداخت که چه کسانی باید ماساژ بارداری انجام دهند

چه کسانی باید ماساژ بارداری انجام دهند؟

چه کسانی باید ماساژ بارداری انجام دهند؟

اگر شما به انجام ماساژ بارداری فکر می‌کنید باید با متخصص و دکتر خود صحبت کنید و از او اجازه انجام این کار را بگیرید، ماماها بهتر می‌توانند شما را در این مورد راهنمایی کنند.

نکته مهم در مورد ماساژ بارداری این است که این نوع ماساژ حتما باید توسط ماساژور متخصص انجام شود. از انجام ماساژ بارداری توسط افراد غیر متحصص و ناوارد و یا آماتور خودداری کنید.

برای پیدا کردن مرکز مطمئن برای انجام ماساژ بارداری می‌توانید از پزشک و یا مامای خود کمک بگیرید.

ماساژ بارداری شامل چه چیزی می‌شود؟

ماساژ بارداری شامل چه چیزی می‌شود؟

یکی از محبوب‌ترین روش‌های ماساژ بارداری، ماساژ سوئدی است. دلیل این امر این است که ماساژ سوئدی باعث کاهش تنش عضلانی و بهبود جریان خون و تخلیه مایع لنفاوی می‌شود که نتیجه همه این‌ها افزایش گردش خون و کاهش استرس است.

بسیاری از ماساژ دهنده‌ها از روغن ماساژ آروماتراپی در ماساژ بارداری استفاده می‌کند همچنین روغن‌های دیگری نیز برای آن استفاده می‌شود.

نکته مهمی که وجود دارد این است که بسیاری از روغن‌ها نباید در این نوع ماساژ استفاده شوند دلیل آن هم این است که انقباضات رحمی افزایش می‌یابد و این امر می‌تواند موجب آسیب رسیدن به کودک شود. این روغن‌ها شامل روغن پونه، نعنا و آویشن، ریحان، مریم گلی و رزماری می‌شود.

بسیاری از بانوان ترجیح می‌دهند روغن‌هایی در ماساژ استفاده شود که عطر بسیار کمی دارند. اینکه چقدر از اعضای بدن و پوست شما در ماساژ بارداری ماساژ داده شود بستگی به خود شما دارد.

ماساژ دوران بارداری چه تفاوت هایی دارد

ماساژ بارداری چه تفاوت هایی دارد

ماساژ بارداری از ماساژهای عمومی کمی متفاوت است چرا که باید، شرط و شروط بیشتری در آن رعایت شود. در این نوع ماساژ از فشار دادن و تهدید کردن برخی از اعضای بدن خودداری می‌شود چرا که ممکن است تحریک این اعضا و عضلات باعث آسیب رسیدن به کودک درون رحم شود.

به همین دلیل هم توصیه می‌شود که حتما این ماساژ توسط ماساژور حرفه‌ای انجام شود. اگر دسترسی به ماساژور حرفه‌ای ندارید از دستگاه‌های ماساژور استفاده کنید. یادتان باشد که هدف اصلی این مساله کاهش دردهای بارداری و همچنین رسیدن به آرامش است.

واقعیت‌هایی در مورد ماساژ دوران بارداری

واقعیت‌هایی در مورد ماساژ بارداری

تجهیزات مورد نیاز برای ماساژ بارداری کمی متفاوت‌تر از تجهیزات مورد نیاز برای ماساژهای عمومی است. موقعیت و نحوه قرار گیری فرد ماساژ گیرنده در ماساژ بارداری بسیار مهم بوده و باید به آن توجه شود این نحوه قرارگیری باید به صورتی باشد که به کودک در رحم آسیبی وارد نشود.

حداکثر زمان مناسب برای انجام ماساژ بارداری ۱۰ الی ۱۵ دقیقه می‌باشد بیشتر از این زمان به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. بهتر این است که قبل از انجام ماساژ با ماساژ دهنده کاملا آشنا شده و نکات مهم در مورد خودتان را به او بیان کنید.

توجه داشته باشید که شما نباید در حین انجام ماساژ بارداری احساس خستگی و یا ناراحت بودن را تجربه کنید.

فواید ماساژ بارداری قبل از انجام زایمان

فواید ماساژ بارداری قبل از انجام زایمان

۱- اگر ماساژ به صورت موثر و مداوم انجام شود می‌تواند باعث کاهش استرس در زنان باردار شود همچنین این نوع ماساژ باعث کاهش سطح هورمون‌هایی می‌شود که در زنان افسرده دیده شده است.

۲- تحقیقات نشان داده است که ماساژی که در دوران بارداری انجام می‌شود باعث کاهش تهوع و سوزش و همچنین سردرد می‌شود. همچنین باعث می‌شود فرد ماساژ گیرنده احساس راحتی بکند.

۳- ناراحتی‌های روزمره بارداری مانند گردن درد، درد کمر، دردهای استخوانی، گرفتگی و تورم مچ و پاها را از بین می‌برد.

۴- همچنین ماساژ بارداری باعث آرامش عضلات و تسکین دردهای مفصلی می‌شود و بسیار برای زنان مبتلا به دردهای عصبی سیاتیک مفید است.

۵- بهبود فرآیند خواب مادر و تجربه یک خواب بسیار راحت از دیگر فواید ماساژ بارداری است که دلیل آن کاهش تنش‌های عضلانی و احساس راحتی زیاد در فرد ماساژ گیرنده می‌باشد.

مهم‌ترین فواید ماساژ بارداری را نیز دانستید البته که این نوع ماساژ فواید بسیار بیشتری برای مادر و همچنین کودک دارد ولی این‌ها مهم‌ترین فوایدی بودند که لازم به پرداخت دیدیم.

چه کسانی نباید ماساژ در دوران بارداری انجام دهند

چه کسانی نباید ماساژ بارداری انجام دهند

درست است که این نوع ماساژ فواید بسیار زیادی برای مادر و کودک دارد اما برخی از مادران باید از انجام آن اجتناب کنند.

۱- اگر ماما یا پزشک شما توصیه برای انجام این نوع ماساژ نکرد و یا شماره از انجام آن منع کرد شما نباید به دنبال ماساژ باشید.

۲- بسیاری از پزشکان انجام ماساژ در دوره سه ماهه اول بارداری را تصیه نمی‌کند. دلیل این امر هم این است که ممکن است ماساژ در این دوره باعث سقط جنین شود.

۲- اگر فشار خون ناشی از بارداری دارید به خصوص فشار خون بالا نباید ماساژ بارداری انجام دهید.

۳- اگر بعد از انجام ماساژ احساس درد سرگیجه و سردرد کردید باید انجام آن را متوقف کنید این نکته را بدانید که شما مجبور به انجام ماساژ نیستید و این فقط یک کمک می‌تواند برای شما باشد.

همانطور که دانستید انجام ماساژ در دوران بارداری بسیار برای شما می‌تواند مفید باشد. برای این منظور می‌توانید از دستگاه‌های ماساژور نیز استفاده کنید. از پزشک متخصص خود سوال کرده و دستگاه‌های ماساژور مجازی که می‌توانید در دوران بارداری استفاده کنید را جویا شوید. سپس اقدام به خرید دستگاه ماساژور مجاز کرده و از آن استفاده کنید

ما در مجموعه میسرست این امکان را فراهم کرده‌ایم که شما بتوانید دستگاه‌های ماساژور متناسب با نیاز و بودجه‌ی خود خریداری کنید. پیشنهاد ما این است که قبل از خرید دستگاه ماساژور با مشاوران میسرست در ارتباط بوده و از مشاوره‌های آن‌ها استفاده کنید. ما تجربه چندین ساله خود را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید بهترین دستگاه را برای خود خریداری کنید.

منبع :

https://missrest.com/%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%a7%da%98-%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c/

۰۴ آبان ۹۷ ، ۱۸:۳۹ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضایی

ماساژ افلوراژ چیست و چه فوایدی دارد

می‌دانم شما نیز نام ماساژ افلوراژ را شنیده اید یا نه. اگر به مراکز ماساژ مراجعه کرده باشید و یا با افرادی که در ماساژ دادن حرفه‌ای هستند صحبت کرده باشید حتما در مورد ماساژ افلوراژ مطالبی را شنیده‌اید. اگر در این باره اطلاعاتی ندارید نیاز به نگرانی نیست ما در این مطلب به صورت کامل و بررسی ماساژ افلوراژ خواهیم پرداخت. اینکه ماساژ افلوراژ چیست و چه فوایدی برای بدن ماساژ گیرنده دارد و اینکه چه کسانی باید از آن استفاده کنند و حتی چه کسانی نه!

ماساژ افلوراژ

ماساژ افلوراژ

در ابتدا باید بگوییم که افلوراژ اصلاً ماساژ نیست بلکه یک تکنیک در ماساژ است. تکنیکی که پیش از انجام حرکات سبک و سنگین ماساژ انجام می‌شود تا بدن را برای انجام آن‌ها آماده کند. ولی در عموم افلوراژ ایران دانسته و از آن این گونه یاد می‌کند.

تعریف ماساژ افلوراژ در عموم به اینصورت است که: ماساژی که در آن از تکنیک‌های افلوراژ استفاده شده و حرکات سنگین نیز در آن وجود ندارد را می‌گویند.

افلوراژ یک روش موثر است که آرامش را برای مردم به ارمغان خواهد آورده، گردش خون او را بالا برده و جریان لنفاوی را تشویق می‌کند. افزایش گردش خون در بدن باعث می‌شود که دمای عضلات بالا رفته و آن‌ها آماده برای پذیرش تکنیک‌های ماساژ شوند.

تحریک سیستم لنفاوی نیز باعث می‌شود که مواد زائد از بدن دور و خارج شوند که نتیجه تمام این کارها سلامتی بدن است. در دنیا از ماساژ افلوراژ برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود، بیماری‌هایی مانند سکته قلبی و مغزی.

این ماساژ برای قلب و مغز بسیار مفید می‌باشد چراکه جریان خون را به سمت این دو قسمت مهم بدن هدایت می‌کند. در ادامه اطلاعات کاملی از نحوه انجام و اینکه چه کسانی باید از این نوع ماساژ استفاده کنند برای شما فراهم آورده ایم.

ماساژ افلوراژ چطور انجام می‌شود؟

ماساژ افلوراژ چطور انجام می‌شود

تکنیک‌های ماساژ افلوراژ برای شروع ماساژهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشتر تکنیک‌ها با استفاده از انگشتان دست‌ها انجام خواهد شد.

در این نوع ماساژ دست‌ها به صورت هماهنگ با یکدیگر به سمت قلب و بالای بدن یعنی هدایت می‌شوند تا جریان خون را به این دو عضو مهم بدن هدایت کنند. با انجام این کار گردش خون در بدن افزایش پیدا کرده و احتمال سکته‌های مغزی و قلبی بسیار کاهش پیدا می‌کند.

همچنین این نوع ماساژ بسیار برای سیستم لنفاوی بدن نیز مفید است. سیستم لنفاوی بخشی از سیستم گردش خون بدن است که مایع لنفاوی را حمل می‌کند.

تکنبک‌های ماساژ افلوراژ به سمت بالا است و همین هم باعث می‌شود که مایع‌های لنفاوی تحریک شود. از آنجایی که گره‌های لنفاوی در سراسر بدن پخش شده‌اند با این تحریک، عملکرد سیستم لنفاوی بهبود پیدا می‌کند. به خاطر همین فواید است که تکنیک افلوراژ از جمله تکنیک‌های رایج است که در ماساژ درمانی استفاده می‌شود.

ماساژورها از این تکنیک‌ها به صورت آرام استفاده می‌کنند تا استرس و اضطراب را از بدن بیمار دور کند.

چه زمانی از ماساژ افلوراژ استفاده می‌شود؟

چه زمانی از ماساژ افلوراژ استفاده می‌شود؟

همانطور که از فواید این ماساژ می‌توان حدس زد کاربرد ماساژ افلوراژ بسیار زیاد است. زمان‌هایی که از ماساژ فلورانس استفاده می‌شود عبارتند از:

  • زمانی که نیاز به رسیدن به آرامش داریم
  • زمانی که نیاز به افزایش گردش خون داریم
  • زمانی که بدن ما دچار آسیب شده است (به خصوص آسیب‌های عضلانی)
  • بعد از جراحی‌های خاص (این کار باید توسط پزشک توصیه گردد)

همانگونه که اشاره شد ماساژ افلوراژ اگر به صورت آرام انجام شود سیستم عصبی ما را تحریک خواهد کرد این کار باعث آزاد شدن هورمون‌های مثبت در بدن ما می‌شود همچنین دمای بدن ما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. با انجام این کار سیستم پاراسمپاتیک بدن ما تحریک می‌شود که وظیفه کنترل استرس اضطراب و ارتباط آرامش را در بدن بر عهده دارد همین امر هم باعث خواهد شد که آرامش در بدن ما افزایش پیدا کند. با تحریک این سیستم در بدن، بدن شروع به شل شدن کرده و ضربان را پایین می‌آورد.

تکنیک افلوراژ به عنوان یک روش ماساژ است که پس از آسیب نیز استفاده می‌شود. چرا که این نوع تکنیک سیستم لنفاوی بدن را تحریک می‌کند. با تحریک این سیستم، سیستم لنفاوی به سیستم ایمنی بدن کمک خواهد کرد تا مواد زائد را از بدن دور کنند.

زهکشی لنفاوی پس از آسیب دیدگی برای از بین بردن هرگونه تورم و کمک به سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با عفونت‌ها استفاده می‌شود.

همچنین شما می‌توانید از ماساژ افلوراژ بعد از جراحی نیز استفاده کنید. در هنگام عمل جراحی بسیاری از بافت‌های لنفاوی ما آسیب می‌بینید که این نوع ماساژ می‌تواند به بهبود این آسیب‌ها کمک کند.

اثرات فیزیولوژیکی افلوراژ

اثرات فیزیولوژیکی افلوراژ

ماساژ می‌تواند فواید فیزیولوژیکی مهمی برای بدن داشته باشد. به عنوان مثال:

  • افزایش بازگشت وریدی ( وریدی همان جریان خون بدن است)
  • افزایش زهکشی لنفاوی
  • افزایش میزان آندروفین‌ها، سروتونین‎ها، و دوپامین‌ها

همانگونه که بیان شد یکی از اثرات فیزیولوژیکی ماساژ افلوراژ، افزایش بازگشت وریدی است. بازگشت وریدی مقدار خونی است که به قلب ما باز می گردد. اگر این بازگشت به درستی انجام نشود احتمال سکته مغزی بالا میرود. تکنیک افلوراژ به سمت بالای بدن و به سمت قلب انجام می‌شود تا جریان خون به قلب منتقل شده و احتمال سکته کاهش یابد.

افلوراژ سیستم لنفاوی را تحریک می‌کند که وظیفه دور کردن سموم از بدن را به عهده دارد. این سیستم باعث می‌شود که ایمنی بدن افزایش پیدا کند. اگر تکنیک‌های افلوراژ را انجام دهید جریان لنفاوی و زهکشی در بدن بهبود پیدا می‌کند که نتیجه آن بهبود جراحات و کاهش تورم در بدن است.

همچنین از این نوع ماساژ به عنوان یک درمان نیز استفاده می‌شود. آزاد شدن اندورفین و دوپامین در بدن بسیار مفید است و همچنین سروتونین‌ها! به عنوان مثال آزادشدن سرتونین‌ها در بدن می‌تواند به کاهش افسردگی اضطراب و استرس کمک کند.

در ماساژ افلوراژ چه نقاطی از بدن درمان خواهند شد؟

در ماساژ افلوراژ چه نقاطی از بدن درمان خواهند شد؟

تعداد زیادی از اعضای بدن می‌توانند در این نوع ماساژ مورد درمان قرار گیرد. به عنوان مثال:

  • بازوها
  • ران
  • بالای کمر
  • پایین کمر
  • ماهیچه ساق پا

افلوراژ همچنین می‌تواند در سایر قسمت‌های بدن مورد استفاده قرار گیرد برای کاهش استرس و بهبودی بیشتر.

امیدوارم که بعد از خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد ماساژ افلوراژ به دست آورده باشید. شما می‌توانید تمامی این فواید را با استفاده از دستگاه‌های ماساژور نیز به دست آورید.

استفاده از دستگاه‌های ماساژور بسیار ساده بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد، همچنین مشکل نیاز به وجود شخص دوم را نیز از بین می‌برد. اگر می‌خواهید روند درمان بیماری شما بهبود پیدا کند و یا از فواید ماساژ بهره‌مند شوید بهتر است که از دستگاه‌های ماساژور استفاده کنید.

ما در آیرست این امکان را برای شما فراهم آورده‌ایم که بتوانید به صورت آنلاین دستگاه ماساژور برای خود خرید کنید. نگران هزینه خرید دستگاه ماساژور نیز نباشید چرا که ما برای هر بودجه‌ای دستگاه مخصوصی داریم. حتما از محصولات ما را مشاهده کرده و با مشاوران ما در ارتباط باشید تا بتوانید دستگاهی مناسب برای خود خریداری کنید.

منبع :

http://irest.ir/%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%a7%da%98-%d8%a7%d9%81%d9%84%d9%88%d8%b1%d8%a7%da%98/

۰۴ آبان ۹۷ ، ۱۸:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضایی

چند نوع ماساژ که می‌توانید در خانه انجام دهید

در این که ماساژ خانگی برای ذهن و آرامش بدن مفید است شکی نیست. می‌توان گفت که ماساژ بخش مهمی از یک زندگی کاملا سالم است ولی چرا همه ما این کار را انجام نمی‌دهیم؟ بسیاری از افراد جامعه ماساژ را به عنوان یکی از بهترین راه‌های درمانی می‌شناسند، چیزی که بعد از بوجود آمدن یک مشکل با صرف هزینه زیاد انجام می‌شود. این مسئله کاملا درست است ولی زمانی که شما بخواهید به یک مرکز ماساژ با ماساژورهای حرفه‌ای بروید و یا به بیماری خاصی دچار شوید اما در زمان‌های عادی این حرف اصلا قابل قبول نیست. نمی‌دانم با انواع ماساژ خانگی آشنایی دارید یا نه ولی این را باید بدانید که ماساژ‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید به کمک یک دوست و یا یکی از اعضای خانواده خود در خانه انجام دهید. فقط کافی است نقاط خاصی از بدن را ماساژ دهید تا ذهنتان آرام شده و خستگیان از بین برود.

در این مطلب قصد داریم شما را با 5 نوع از انواع ماساژ خانگی آشنا کنیم. ماساژهایی که می‌توانید در خانه با کمک یک فرد دیگر انجام داده و از آن‌ها لذت ببرید. همراه روتای باشید.

انواع ماساژ خانگی

انواع ماساژ خانگی

البته ماساژ‌های بسیار زیادی هستند که ما می‌توانیم آن‌ها را انجام دهیم ولی ما در این مقاله سعی کرده‌ایم که راحت‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

ماساژ شانه در خانه:

کلاسیک‌ترین اندام ما برای ماساژ دادن شانه است. حتی اگر از آماتورترین افراد نیز بخواهید شما را ماساژ دهند اولین اندامی که انتخاب خواهند کرد شانه‌ها خواهد بود. شانه بهترین عضله برای ماساژ دادن است. این نوع ماساژ باعث رفع تنش در بدن و احساس آرامش می‌شود و استرس را نیز کاهش می‌دهد.

به این صورت عمل کنید که دو دستتان را روی شانه‌ها قرار دهید به شکلی که انگشت شستتان عقب شانه باشد و 4 انگشت دیگر به طرف استخوان یقه. به صورت دایره‌ای دستانسان را حرکت داده و از عقب نیز با انگشت شست شانه را کمی مالش دهید. می‌توانید هر دو دست را روی یک شانه گذاشته و نوبتی این کار را برای شانه دیگر انجام دهید.

ماساژ سر:

ماساژ سر که پیشینه آن به هند باز می‌گردد یک راه عالی برای از بین بردن استرس است و به گفته بسیاری از پزشکان معجزه می‌کند. برای انجام این ماساژ می‌توانید اینکار را انجام دهید: 2 انگشتتان را روی بالای سر قرار دهید و آن‌ها را به سمت پایین هدایت کنید. این کار را برای پوست تمام سر انجام دهید. و یا اینکه دستهایتان را مابین مو‌ها قرار داده و طوری عمل کنید که انگار در حال شامپو زدن هستید.

ماساژ سر

ماساژ پا در خانه:

یکی از با اهمیت‌ترین انواع ماساژ خانگی ماساژ پا می‌باشد. پاهای ما قلب دوم محسوب می‌شوند و بیشتر از اندام‌های دیگر در معرض آسیب و بیماری قرار دارند به همین دلیل هم باید به سلامت آن‌ها بیشتر اهمیت دهیم. پاها به ماساژ روزانه نیاز دارند چرا که وزن کل بدن را در طول روز تحمل می‌کنند. برای انجام ماساژ کف پا نیاز به روغن ماساژ دارید. روغن را روی کف دست خود بمالید و روی پاهای خودتان بچرخانید و این عمل را 5 بار با دستانتان روی هر پا انجام دهید. سپس با استفاده از انگشت شست اندام‌های و عضلات زیر پا را فشار دهید. این کار را از پاشنه پا تا انگشتان ادامه دهید.

ماساژ پا در خانه

ماساژ دست:

اغلب در ماساژ دادن، دست‌ها فراموش می‌شوند. دریافت ماساژ دست برای کسانی که در طول روز از دستان خود بسیار استفاده کرده و به آن‌ها فشار وارد می‌کنند می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. ماساژ دادن دست نه تنها یک ماساژ مفید است بلکه یک راه برای ابراز علاقه نیز می‌باشد. احساس آرامش در دستان برای سلامتی بسیار ضروری می‌باشد. این ماساژ را حتما به صورت روزانه انجام دهید. انگشتان دست طرف مقابلتان را روی کف دست خود نگه دارید و شروع به ماساژ دادن و مالش دادن آن‌ها کنید. در هنگام ماساژ دادن که باید از انگشت کوچک شروع شود کمی انگشتان را بکشید تا عضلات آن از حالت گرفتگی خارج شوند. برای پایان ماساژ مچ دست طرف مقابلتان را در بین دو مچ دست خود قرار دهید و شروع به حرکت دادن مچ‌های خود کنید.

ماساژ دست در خانه

صورت خود را فراموش نکنید…

ماساژ صورت آخرین نوع از انواع ماساژ خانگی است که ما معرفی خواهیم کرد. عضلات صورت نیز مانند دیگر عضلات بدن نیاز به ماساژ دادن دارند تا خون رسانی به آن‌ها بهتر صورت گرفته و شاداب شوند. اگر می‌خواهید پوستی جوان و نرم داشته باشید حتما باید صورت خود را ماساژ دهید. برای ماساژ دادن صورت می‌توانید به این صورت عمل کنید: از انگشتان دست خود برای پایین آوردن بینی استفاده کنید ادامه این حرکت انگشتان خود را تا فک به صورت دایره‌ای پیش ببرید. سپس انگشت شست خود را در در وسط و بالای لب بالایی قرار دهید. انگشتتان را چند با از سمت چپ و چند با از سمت راست به طرف پایین هدایت کنید. این کار را به صورت از پایین به بالا برای اطراف لب پایینی خود انجام دهید.

انواع ماساژ خانگی

با انواع ماساژ خانگی آشنا شدید. سپاس بابت همراهی‌تان…

منبع : https://rotai.asia

۰۴ آبان ۹۷ ، ۱۸:۳۷ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضایی