مهم‌ترین نکته در خرید زین یا همان صندلی برای دوچرخه راحتی آن است. متاسفانه راحتی هیچ معیار مشخصی ندارد و براساس سلیقه هر شخصی متفاوت است. پس بهترین انتخاب برای هر کسی، صندلی است که بیشتر بر روی آن احساس راحتی کند. همه وزن شما در دوچرخه به صندلی آن وارد خواهد شد پس باید بهترین نوع را که بیشترین راحتی را نیز دارد انتخاب نمایید. اما نکات کلی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌تواند انتخاب بهتری در خرید صندلی دوچرخه داشت. این نکات را در ادامه بیان خواهیم کرد.

جنس کاور صندلی (کاور زین) :

بیشتر کاورهای صندلی‌های امروزی از مواد پلاستیکی ساخته می‌شوند که این مورد جالب نیست. درست است که چرم‌های طبیعی بسیار گران قیمت هستند ولی اگر هزینه برای شما مهم نیست بهتر است که این مدل صندلی‌ها را انتخاب کنید در غیر این صورت فقط توجه داشته باشید که کاور صندلی درست نصب شده باشد و سوراخی بر روی آن نبوده و همچنین باعث عرق کردن شما نخواهد شد.

برای دوچرخه‌های کوهستان به دلیل سختی راه و امکان تصادف و زمین خوردن بهتر است صندلی انتخاب شود که کاور مقاومی داشته باشد.

بدنه صندلی یکی از نکات مهم در خرید صندلی دوچرخه

بدنه صندلی یکی از نکات مهم در خرید صندلی دوچرخه:

جنس و شکل بدنه یک زین است که میزان راحتی و همچنین انعطاف پذیری آن را مشخص می‌کند. شرکت‌های مختلف بدنه‌هایی با شکل و جنس‌های مختلف برای صندلی‌ها طراحی می‌کنند. معمولا بیشتر بدنه‌های صندلی نایلونی هستند اما کربن را نیز می‌توان در میان آن‌ها پیدا کرد. در واقع بهترین نوع صندلی‌ها صندلی‌هایی با جنس بدنه کربی هستند.

شیار یا برش زین دوچرخه

شیار یا برش:

برخی از صندلی‌های ساخته شده بر روی خود شیارهای کوچکی و یا یک شیار بزرگ دارند. این شیار یا برش به منظور افزایش جریان هوا بر روی صندلی و کاهش میزان فشار و گرما طراحی شده‌اند و موجب می‌شوند که باسن شما در سواری‌های طولانی مدت عرق نکند. حتما در خرید توجه داشته باشید که صندلی شما این شیارها را نیز داشته باشد

 

ادامه مطلب در لینک زیر:

https://docharkhestan.ir/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%b5%d9%86%d8%af%d9%84%db%8c-%d8%af%d9%88%da%86%d8%b1%d8%ae%d9%87/