شاید به نظر خیلی‎ها سرفه یک اقدام عجیب و غریب از سوی بدن باشد. سرفه مکانیسم دفاعی بدن است که به منظور پاکسازی راه هوایی بدن طراحی شده است. این اقدام زمانی صورت می‌گیرد که تحریک کننده‌ای در سیستم تنفسی وجود داشته باشد. راه‌های زیادی برای درمان سرفه وجود دارد. در این مطلب قصد داریم هشت روش برای درمان گیاهی سرفه خلط دار بزرگسالان را به شما معرفی کنیم تا اگر شما نیز دچار سرفه خلط دار شده‌اید بتوانید با استفاده از گیاهان مختلف آن را درمان کنید. البته توصیه می‌شود که قبل از اقدام به هر کاری با پزشک خود مشورت کنید.

درمان گیاهی سرفه خلط دار بزرگسالان

درمان گیاهی سرفه خلط دار بزرگسالان

صورتی‌ها: قبل از آنکه روش‌های مختلف درمان گیاهی سرفه خلط دار بزرگسالان را معرفی کنیم قصد داریم انواع سرفه علل و علایم سرفه خلط دار را مورد بررسی قرار دهیم. همراه ما باشید.

انواع سرفه:

سرفه‌های مختلفی وجود دارد از جمله: سرفه خشک، سرفه مرطوب یا همان خلط‌دار. هر کدام از این سرفه‌ها علائم و علل مخصوص به خود را دارند که باید پیش از انجام هر گونه درمانی نوع آن تشخیص داده شود.

انواع سرفه

سرفه مرطوب یا همان خلط دار به سرفه‌ای گفته می‌شود که باعث ایجاد خلط بیشتر در بدن می‌شود به این معنی که تولید مایع مخاطی بیشتر از حد نرمال است.

علل و علائم سرفه خلط دار:

سرفه خلط دار در بزرگسالان اغلب به علت عفونت‌های ناشی از باکتری‌ها و ویروس‌ها به وجود می‌آید. ویروس‌ها و باکتری‌هایی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا.

علل و علائم سرفه خلط دار

دلایل دیگر می‌تواند شامل مواردی مانند:

  • برونشیت
  • ذات الریه
  • بیماری انسدادی مزمن ریوی
  • آسم باشد.

در کودکان و نوزادان کوچک نیز سرفه اغلب ناشی از عفونت‌های ویروسی یا آسم است و یا استنشاق دودهایی مانند دود سیگار و یا دود ماشین‌ها و غیره..

سرفه معمولاً باعث احساس سنگینی قفسه سینه می‌شود. اگر شما سرفه خلط دار داشته باشید ممکن است وجود چیزی در قفسه سینه و یا پشت گلوی خود را احساس کنید.

سایر علائم سرفه را می‌توان موارد زیر دانست:

  • تنگی نفس
  • احساس درد در قفسه سینه
  • تب خفیف
  • و صدای تند و تیز

سرفه ممکن است همراه با گلودرد یا سرماخوردگی باشد. اغلب سرفه در هنگام شروع صبح و بعد از بیدار شدن از خواب بسیار بدتر می‌شود و حتی قبل از رفتن به رختخواب که می تواند خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد.

روش‌های جلوگیری از سرفه:

روش‌های جلوگیری از سرفه

اگر چه نمی‌توان از سرفه به صورت کامل اجتناب کرد اما کارهای خاصی نیز وجود دارد که می‌توان از بروز سرفه جلوگیری کند.

برای جلوگیری از سرفه کارهای زیر را انجام دهید:

  1. از تماس با افرادی که بیمار هستند خودداری کنید.
  2. در صورتی که بیمار هستید از رفتن به مدرسه و محل کار خود خودداری کرده تا از گسترش عفونت جلوگیری کنید.
  3. مصرف مایعات را افزایش دهید
  4. خانه و محل کار خود را همیشه تمیز نگه دارید
  5. دست‌های خود را همیشه بشویید مخصوصاً بعد از سرفه و مراقبت از کسی که بیمار است
  6. اگر سرفه شما به دلیل آلرژی است از قرار گرفتن در معرض آلرژی جلوگیری کنید.
منبع این مطلب: