ی‌توان گفت که پرگویش‌ترین زبان دنیا عربی است زبانی که یکی از شش زبان سازکان مملل متحد نیز محسوب می‌شود. آثار ادبی و تاریخی زیادی به زبان عربی در دنیا وجود دارد و یکی از زبان‌هایی است که آن را بیشتر با اشعار می‌شناسند. این زبان بنا به دلایل مختلفی بر زبان‌های دیگر تاثیر گذاشته و برخی از کلمات آن در این زبان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، زبان‌هایی مانند ترکی، اردو و به صورت کلی زبان‌های جهان اسلام.

بنا به گفته مراکز آماری معتبر، زبان عربی زبان اول بیش از 442 میلیون نفر است. با نگاهی به تعداد افراد این آمار در میابیم که واقعا زبان عربی بسیار در دنیا بخصوص کشورهای اطراف ایران مرسوم است. مشکلی که وجود دارد این است که آموزش زبان عربی همانند یادگیری آن بسیار سخت و خسته کننده است بخصوص برای کسانی که علاقه‌ای به این زبان ندارد و به نوعی مجبور به یادگیری آن هستند.

از سختی‌های یادگیری این زبان می‌توان به صرف فعل‌های آن اشاره کرد. زبان عربی داراری دو زمان گذشته و حال است که با کمک گرفتن از زمان حال فعل‌های آینده نیز ساخته می‌شود. هر کدام از این زمان‌ها 14 صیغه دارند که کار یادگیری را بسیار دشوار می‌کند.

البته می‌توان خسته کننده بودن یادگیری این زبان را در نحوه غلط آموزش زبان عربی در مدارس نیز دانست چراکه با وجود چندیدن سال آموزش زیبان عربی در مدارس باز هم کمتر کسی را در ایران می‌توان پیدا کرد که به زبان عربی مسلط باشد.

آموزش زبان عربی

با اپلیکیشن هلو به آسانی زبان عربی یاد بگیرید

هلو اپلیکیشنی است که بر روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود. بازر‌ترین تفاوت هلو با دیگر اپلیکیشن‌ها در نحوه آموزش دادن آن است. ما در این برنامه آموزش را با تفریح تلفیق کرده‌ایم تا دیگر از یادگرفتن زبان‌های مختلف و تکراری بودن برخی کارها خسته نشوید. علاوه بر این‌ها یک رابط کاربری بسیار مناسب نیز برای برنامه تهیه شده است که شما به آسانی با آن کار کنید.

شما علاوه بر یادگیری قواعد زبان عربی و دیگر زبان‌ها با تلفظ صحیح آن‌ها نیز آشنا خواهید شد ولی در هنگام یادگیری اصلا متوجه آموزش نمی‌شوید و بیشتر فکر خواهید کرد که در حال بازی کردن هستید. روانشناسان بر این اعتقاد هستند که اگر آموزش با بازی همراه باشد میزان و عمق یادگیری بسیار بالاتر خواهد رفت و بیشتر آموزش‌های یاد گرفته شده به حافظه بلند مدت رفته و دیگر فراموش نمی‌شوند.

منبع:

hululang.com