شنا یکی از بهترین ورزش‌ها برای خانم‌ها و آقایان است که بیشتر مردم به آن علاقه‌مند هستند. شنا برای بدن فواید و خواص زیادی دارد و بر روی بدن آثار مفید زیادی بر جای می‌گذارد. یکی از این فواید که بسیار هم مهم است ؛ تاثیر شنا بر اندام زنان و همچنین مردان است.

1-هنگام شنا کردن، فشار از روی ستون فقرات برداشته می‌شود و برای استخوان‌ها شما خیلی مفید است و مفاصل بدن سالم باقی می‌ماند. این اتفاق بیشتر شبیه این است جاذبه صفر را تجربه می‌کنید.

۲- اگر شنا همراه ایروبیک در آب باشد، باعث می‌شود چربی‌های اطراف باسن و ران زودتر آب شوند و به تناسب اندام برسید.

۳- شنا کاملا به یدن شکل می‌دهد، عضلات و پوست را ماساژ می‌دهد و چربی‌های ناخواسته کل بدن را آب می‌کند و مانع جمع شدن چربی در بدن می‌شود.

۴- علاوه بر تاثیر شنا بر اندام زنان و مردان، شنا باعث سالم ماندن دستگاه تنفسی هم می‌شود. اگر در آب و هوای خشک ایران زندگی می‌کنید، در واقع شما همیشه هوای خشک تنفس می‌کنید. وقتی در استخر تنفس می‎کنید، هوا سالم و مرطوب است و این برای دستگاه تنفسی شما مفید است.

۵- شنا باعث کنترل فشار خون می‌شود و همچنین قلب شما را هم سالم نگه می‌دارد.

تاثیر شنا بر اندام زنان و مردان

۶- شنا یکی از بی‌خطرترین ورزش‌ها است چون فشار کمی به بدن وارد می‌کند حتی به خانم‌های باردار هم مفید است و پزشکان توصیه می‌کنند و برای شیرجه زدن باید احتیاط کنند. همه می‌توانند شنا کنند حتی کسانی که توانایی ورزش‌های سنگین را ندارند.

۷- علاوه بر خواص ذکر شده شنا باعث می‌شود که انرژی مثبت شما در زندگی افزایش یابد و استرس و اضطراب دور شود. همچنین خلق و خوی شما را هم کنترل می‌کند.

۸- شنا کردن عضلات بدن شما را به حرکت وادار می‌کند ولی شما احساس کشیدگی عضلات را نمی‌کنید. با شنا کردن می‌توانید عضلات بدنتان را پرورش دهید و هر بار یک عضله را تقویت و به عضلات دیگر استراحت دهید.

منبع این مطلب:

https://suratiha.com