بعد از یادگیری طرز تهیه کشک بادمجان دلایل استفاده از آن را نیز باید یادبگیرید. امروزه بیشتر آقایان و حتی خانم‌ها با مشکل چاقی مواجه هستند و برای رفع این مشکل روی به استفاده از انواع رژیم‌های مختلف غذایی و ورزش‌های اصولی حتی غیر اصولی آورده‌اند. باید بگوییم که کشک بادمجان می‌تواند پای ثابت غذاهای رژیمی شما باشد؛ دلیل آن چست؟ دلیل آن کم کالری بودن است، در عین حالی که ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی دارد.

افرادی که مشکل کم خونی دارند نیز باید از کشک بادمجان استفاده کنند. آهن یکی از موادی است که در کشک بادمجان موجود می‌باشد و می‌تواند مشکل کم‌خونی شما را حل کند.

رفع گرفتگی رگ‌ها، کاهش احتمال سکته قلبی و تسکین دردهای استخوانی نیز از دیگر فواید کشک بامجان است. غذایی با این همه خاصیت مفید برای بدن حتما باید در برنامه غذایی هفتگی و یا ماهانه ما قرار بگیرد.

رازهای پنهان سر آشپزها در پخت کشک بادمجان:

طرز تهیه کشک بادمجان

هر غذایی برای خوشمزه شدن نیاز به رعایت یکسری اصول دارد که به آن‌ها فوت و فن آشپزی می‌گویند. کشک بادمجان هم از این قاعده جدا نیست و در پخت آن نیز باید برخی موارد را رعایت کرد. هر آشپزی از این اصول خبر ندارد به همین دلیل هم است که طعم برخی کشک بادمجان‌ها بسیار لذیذ و طعم بعضی حتی قابل قبول نیست.

۱- بادمجان‌هایی که در پخت از آن‌ها استفاده می‌کنید باید ۴ ویژگی داشته باشند. بادمجان‌ها باید سنگین، براق، تیره بوده و اندازه متوسطی نیز داشته باشد.

۲- حتما قبل از پخت، بادمجان‌ها را بچشید تا تلخ نباشند. اگر بادمجانی تلخ بود از آن استفاده نکنید.

۳- اگر می‌خواهید کشک بادمجانی رژیمی درست کنید بهتر است بادمجان‌ها را در داخل آب‌نمک بخوابانید. بعد از این کار باید آن‌ها را خشک کنید. حال بادمجان‌ها را می‌توانید سرخ کنید و ادامه طرز تهیه کشک بادمجان را از سر بگیرید. این کار باعث می‌شود که بادمجان‌ها روغن کمتری را به خود جذب کنند.

۴- برای خاص‌تر شدن طعم غذای خود می‌توانید به جای استفاده از روغن سرخ کردنی از کره استفاده کنید.

منبع:

https://suratiha.com