پس گرفتن پول قرض داده شده از دوست در چنینی مواقعی کاری بسیار مشکلی است چرا که مسئله به هم خوردن دوستی مطرح می‌گردد. در این مطلب ما می‌خواهیم اصول پس گرفتن پول قرض داده شده از دوست را به شما یاد دهیم تا اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، بتوانید به راحتی پول خود را از او پس بگیرید.

پس گرفتن پول قرض داده شده از دوست

پس گرفتن پول قرض داده شده از دوست

اگر نکاتی را که در ادامه بیان می‌کنیم را رعایت کرده و بر اساس آن‌ها عمل کنید می‌توانید به راحتی پولی که به دوستتان قرض داده‌اید را از او پس بگیرید بدون اینکه وی ناراحت شود. همراه ما باشید.

یادآوری کنید:

در مواقع بسیار زیادی دلیل پس ندادن قرض توسط دوست شما این است که او فراموش کرده که از شما پول قرص گرفته. به صورت مودبانه و غیر مستقیم گاه به گاه به او یادآمری کنید تا او نیز فراموش نکند. حال سول پیش می‌آید که چگونه این کار را انجام دهیم. برای این منظور می‌توانید اینگونه عمل کنید

واقعا می‌تونی x مقدار پول رو به من برگردونی؟ اگه نمی‌تونی نیازی نیست خودتو تو فشار بزاری می می‌تونم کلا پولو بدم بهت.

با گفتن این جملات به او یادآوری می‌کنید که باید پولش را پس دهد به صورتی که ناراحت نیز نخواهد شد.

پس گرفتن پول قرض داده شده از دوست

می‌توانید جایگزین تایین کنید:

اگر برای شما نقد بودن و یا نبودن پول مهم نیست می‌توانید برای باز پس گیری پول از دوستتان یک جایگزین برای وی تایین کنید. به عنوان مثال می‌توانید به او بگویید که پول ناهارتان را حساب کند تا علاوه بر باز پس گیری وجه لحظاتی را نیز کنار هم باشید.

نکته مهم دراین روش این است که باید توجه کنید جایگزینی که برای پول خود تایین می‌کنید با مقدار پول قرض داده شده یکی بوده و یا حداقل کمی کم و زیاد باشد. اگر شما زیادتر از پولتان از او جایگزین بخواهید نه تنها آن را برای شما پرداخت نخواهد کرد بلکه ناراحت نیز خواهد شد.

پس گرفتن پول از دوست

نیاز خود به پول را به دوستتان بگویید:

برای دیدار با او قرار ملاقاتی بگذارید و در میان حرف‌های خود دلیل نیاز به پولتان را بیان کنید. شما می‌توانید بدون اشاره کردن به پول قرض داده شده به او بگویید که برای رفع این نیاز و یا برای این منظور نیاز شدید به پول دارید. دوستتان در این حالت خواهد فهمید که باید پول قرض گرفته شده را به شما بازگرداند. این روش را می‌توان بهترین روش برای پس گرفتن پول قرض داده شده از دوست دانست. البته دلیلی که برای نیاز پیدا کردن به پول برای دوستتان بیان می‌کنید باید کاملا منطقی باشد.

به عنوان مثال می‌توانید بگویید که ماهیانه باشگاه شما نزدیک است و شما پولی برای پرداخت آن ندارید و اگر نتوانید آن را بپردازید از باشگاهتان اخراج خواهید شد.

نیاز خود به پول را به دوستتان بگویید

روراست باشید:

اگر این سه روش بیان شده برای پس گرفتن پول از دوست جواب نداد شما باید کمی محکم‌تر و روراست‌تر باشید. دوست شما ممکن است تصور کرده باشد که شما در مورد این مسئله جدی نیستید و بازگرداندن پول را به زمانی دیگر مکول کند. در این حالت شما باید کمی با دوست خود رو راست‌تر باشید و جدی صحبت کنید. به عنوان مثال می‌توانید این جمله را به او بگویید:

اگه بتونی تا آخر این ماه یا این هفته پولو به من برگردونی خیلی خوب می‌شه

با انجام این کار او دیگر از جدی بودن گفته‌های شما آگاه خواهد شد. این جمله‌ای است بسیار هوشمندانه چرا که هم ادب را رعایت کرده‌اید هم اینکه به او مهلت داده‌اید تا بتواند پول را فرآهم کند. زمان و یا مهلت داده شده به دوست برای بازگرداندن پول باید بر اساس مقدار آن تایین شود. به عنوان مثال تایین زمان یک هفته‌ای برای بازگرداندن مبلغ بسیار زیاد عاقلانه و دلسوزانه نیست. با این کار شما وی را تحت فشار قرار خواهید داد به همین علت هم امکان این وجود دارد کم او از شما ناراحت شده و حتی دوستیش را با شما به هم بزند.

منبع این مطلب: