برای همه دختران و بانوان پیش آمده است که با وجود داشتن لباس‌های فراوان در کمد لباس باز هم لباسی مناسب برای پوشیدن نمی‌توانند انتخاب کنند. این درحالی است که تمامی لباس‌ها توسط خودشان و با سلیقه خودشان انتخاب شده است، پس چرا این مشکل بوجود می‌آید؟ دلیل این امر انتخاب نادرست لباس در هنگام خرید و قرار گرفتن در جزو مد روز است. انتخاب لباس برای کمد لباس زنانه اصولی دارد که باید رعایت شود. اگر این اصول را رعایت و واقعا با سلیقه خودتان لباس‌ها را انتخاب کنید به هیچ وجه با کمبود لباس مواجه نخواهید شد.


صور کنید که موهای خود را به تازگی درست کرده و ابروهای خود را دقیقا به صورت دلخواه درآورده‌اید، ناخن‌های خود را لاک زده و لباس مورد علاقه خود را نیز پوشیده‌اید. دراین حالت شما احساس بسیار لذت‌بخشی خواهید داشت. بر عکس این حالت را نیز تصور کنید. قطعا همه ما در هر دو این موقعیت‌ها قرار گرفته‌ایم. در کدام حالت اعتماد به نفس بیشتری دارید و به خود می‌بالید؟

شما می‌توانید خلاق باشید و شخصیت خود را با پوشیدن لباسی که احساس می‌کنید حس خوبی به شما می‌دهد نشان دهید. یکی از اصول خرید لباس این است که از هیچ قاعده‌ای پیروی نکنید مگر اینکه به مکانی بروید که ملزم به رعایت آن‌ها شوید.

ما قادریم شخصیت خودمان را از طریق لباس‌هایی که می‌پوشیم نشان دهیم. شما هم می‌توانید لباسی را بپوشید که واقعا از آن لذت می‌برید و هم می‌توانید لباسی را بپوشید که فقط جلب توجه کنید.

فقط در حالت اول است که شما انتخاب لباس برای کمد لباس زنانه را به درستی انجام داده‌اید. لباسی که فقط برای جلب توجه و به دلیل قرار گرفتن در جو مد روز انتخاب شود بعدا به درد نخواهد خورد.

بر اساس شیوه زندگی خود کمد لباستان را پر کنید:

بر اساس شیوه زندگی خود کمد لباستان را پر کنید

هنگامی که می‌خواهید کمد خودتان را پر از لباس کنید اولین قدم این است که سبک زندگی خود را مورد ارزیابی قرار دهید. هر شخصی زندگی متقاوت و نیازهای مخصوص به خودش را دارد به همین دلیل هم نباید از روی شخصیت دیگری کپی برداری کرده و مانند او انتخاباتتان را انجام دهید. مطمئنا کمد لباس یک دختر ۱۶ ساله با کمدل لباس یک دختر ۲۸ ساله متقاوت است. و یا مثالی دیگر شما مطمئن باشید که کمد لباس مادر خانه دار با کمد لباس مادری که در شرکتی مشغول به کار است تفاوت‌های زیادی دارد. پس اولین قدم را بردارید و سبک زندگی خود را ارزیابی کنید.

کمد لباس باید نیازها، شخصیت و شیوه زندگی شما را بازتاب دهد. کار شما، درآمدتان (اینکه چقدر از درآمدتان را می‌توانید به لباس اختصاص دهید) آب و هوای منطقه‌ای که زندگی می‌کنید، محیط اطراف و سبک دلخواهتان می‌تواند معیارهای تایین سبک زندگی شما بوده و به شما در انتخاب لباس برای کمدتان کم کند.

اکثر ما یک کمد لباس، پر از لباس‌های مختلف داریم، اما ما اغلب به خودمان می‌گوییم: “من چیزی برای پوشیدن ندارم” این ممکن است به این دلیل باشد که کمد لباستان با سبک زندگی شما سازگار نیست.

برای تایین بهتر سبک زندگی خود می‌توانید از این معیارهای نیز استفاده کنید:

  • کدام نوع لباس را بیشتر خواهید پوشید؟
  • برای محل کار چه نوع لباسی باید بپوشید؟
  • بیشتر لباس‌های رسمی را می‌پسندید و با اسپرت؟
  • کمد لباس شما از چه لباس‌هایی تشکیل شده است؟
  • چه نوع لباسی را در کمدتان نمی‌توانید پیدا کنید؟
  • به چه نوع لباسی نیاز دارید و لی در کمد نیست؟

با پرسیدن این سوالات از خودتان می‌توانید پی ببرید که اکنون باید با چه لباس‌هایی کمد خودتان را پر کنید.

اصول کلی انتخاب لباس برای کمد لباس زنانه را رعایت کنید:

اصول کلی انتخاب لباس برای کمد لباس زنانه را رعابت کنید

درست است که شما باید سبک زندگی خودتان را در انتخاب لباس، اکسسوری‌ها و جواهرات دخالت دهید اما یک اصل کلی وجود دارد که باید آن را نیز رعایت کنید. آن اصل این است که چیزی را انتخاب کنید که محدود به زمان و مد سال خاصی نباشد. بهتر برایتان بگویم: لباس و اکسسوری را انتخاب کنید که هیچ وقت از مد نمی‌افتد و شما می‌توانید همیشه از آن استفاده کنید. البته نه همه وسایل کمد لباس بلکه یک سری خاصی از آن‌ها باید با رعایت این اصل خریداری شوند.

از جمله این وسایل می‌توان به این موارد اشاره کرد: ژآکت سیاه، کیف چرم، لباس تیره رنگ، کت و شلوار زنانه، تی‌شرت یقه هفت یا مثلثی، دامن کوتاه زنانه، لباس‌های تنگ، کت چرم، کفش‌های روباز و کفش‌های پاشنه بلند. این‌ها نمونه‌هایی از لباس‌ها و اکسسوری‌هایی بودند که با گذشت زمان از مد نمی‌افتند و شما می‌توانید در زمان‌های مختلف و حتی مکان‌های متقاوت از آن‌ها استفاده کنید.

انتخاب چنین لباس‌هایی کار سختی خواهد بود اما با کمی تفکر و نگاه کردن به مدل‌های لباس‌های قدیمی که هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.


اصول کلی انتخاب لباس

برای لباس‌های خود یک سبک خاص تعریف کنید. برای انجام این کار می‌توانید لباس پوشیدن یک فرد معروف را که سبک مخصوص به خود را دارد پیگیری کنید کسی که روحیات و طرز فکر آن به شما نزدیک است. نه اینکه دقیقا مثل او لباس بپوشید فقط کافی است که نحوه انتخاب لباس او را پیدا کنید. سبک خاص شما همان سلیقه خودتان است همان چیزی که شما دوست دارید و بدون در نظر گرفتن مد روز انتخاب می‌کنید. همان لباس‌هایی که در نگاه اول به خود می‌گویید چقدر زیبا است.

ممکن است شما سادگی را ترجیح دهید. شاید این نشانه بلوغ شما باشد که دقیقا چیزی را خریداری کنید که ساده باشد. اگر سادگی را دوست دارید سبک شما سادگی است. البته شما باید این سبک خرید را فقط به ۵۰ درصد از لباس‌هایتان اختصاص دهید و بقیه باید بر اساس معیارهای بیان شده قبلی انتخاب شوند.

یک لیست خرید برای خود ایجاد کنید:

لیست خرید

مانند خرید مواد غذایی عمل کنید. شما در خرید مواد غذایی ابتدا برای خود یک لیست ایجاد کرده و مواد مورد نیاز خود را در آن می‌نویسید و فقط به فروشگاه‌هایی که این مواد را دارند مراجعه می‌کنید. در انتخاب لباس برای کمد لباس زنانه هم باید همین رویه را در پیش بگیرید. یک لیست از لباس‌هایی که نیاز دارید را بنویسید و سبک و مدل آن را نیز تایین کنید و سپس به دنبال لباس فروشی‌هایی باشید که این مدل لباس‌ها را می‌فروشند. در این حالت شما تحت تاثیر ویترین لباس فروشی‌های مختلف قرار نخواهید گرفت و دقیقا بر اساس نیاز خودتان خرید انجام خواهید داد.

در لیستتان باید وسایلی قرار گیرند که بیشتر به آن‌ها نیاز دارید ولی کمتر از آن‌ها در کمد لباستان موجود دارید.


 منبع این مطلب:

صورتی‌ها