ماساژ کف پا یکی از انواع مختلف ماساژ در کل دنیا می‌باشد. این نوع ماساژ نیز همانند دیگر انواع آن فواید بسیار زیادی برای بدن دارد و مزیت اصلی آن این است که این فواید را خیلی زود در بدن خود حس خواهید کرد. در این مطلب قصد داریم به معرفی نوع ماساژ به نام “ماساژ متاتارسال” بپردازیم و فواید آن را نیز برای بدن بیان کنیم. همراه ما باشید.

ماساژ کف پا به روش متاتارسال

ماساژ کف پا به روش متاتارسال

 

پیش از پرداختن به موضوع اصلی نیاز است که بیان کنیم نام این نوع ماساژ یعنی ماساژ متاتارسال از کلمه METATARSUS به معنی کف پا گرفته شده است. مخترع این مدل ماساژ درمانگری به نام Chino Toru است. وی اعتقاد دارد بسیاری از مشکلات موجو در پاها را می‌توان با این ماساژ 3 دقیقه‌ای از بین برد و احساس راحتی را نیز به آن‌ها بازگرداند. ماساژ کف پا متاتارسال را می‌توان در خانه به صورت روزانه انجام داد و زمان مورد نیاز نیز برای آن 3 دقیقه می‌باشد.

چینو تورو تخصص‌های مختلفی دارد از جمله

  • پزشک ورزشی برای جودو
  • دندانپرشک
  • مشاور مکمل‌های غذایی

در ادامه توضیحات کاملی در مورد فواید ماساژ کف پا متاتارسال ارائه خواهیم داد.

فواید ماساژ کف پا

فواید ماساژ کف پا

 

اگر شما به صورت روزانه این نوع ماساژ را در خانه و یا محل کار خود انجام دهید می‌توانید از فواید زیر بهره‌مند شوید:

  • قوس عرضی پا بهبود پیدا می‌کند و به حالت نرمال باز می‌گردد. این امر خود باعث تقسیم بهتر نیرو در پا شده و انتقال نیرو را آسان‌تر می‌کند.
  • عضلات داخلی بدن را آرام می‌کند، و خستگی و کوفتگی را از بین می‌برد.
  • مشکلات افرادی که پاهای صافی دارند و یا افرادی که انگشت شست پای متمایل به داخل دارند را از بین برده و درمان می‌کند.
  • و…

البته این مورد بیان شده فقط فواید ماساژ کف پا می‌باشد این نوع ماساژ تمامی فواید پا را نیز با خود به همران می‌آورد.

اثرات شگفت‌انگیز ماساژ متاتارسال به گفته دکتر چینو تورو

ماساژ کف پا به روش متاتارسال

 

دکتر چینو تورو اینگونه در مورد این ماساژ (متاتارسال) می‌گوید:

در طول سال‌ها افراد زیادی که به صافی پا و یا فرورفتگی انگشت شست به داخل متبلا بودند را مورد بررسی قرار دادم. نتیجه این تحقیقات من این بود که باید قوس موجود در پاها را به حالت اصلی بازگرداند آن هم به کمک ماساژ و با تقویت عضله‌های پا. این روش باعث تعجب بسیاری از بیماران من شد ولی بعد از مشاهده تاثیرات، آن‌ها را شگفت زده کرد. خود من نیز از نتایج حاصل از این کار شگفت‌زده شده و تشویق به مطالعه بیشتر و بیشتر در مورد آناتومی پا شدم. نتایح این تخقیقات به من نشان داد که کف پا به تمامی عضلات بدن متصل بوده و به همین دلیل هم ماساژ کف پا حیاطی‌ترین ماساژ برای بدن می‌باشد. متاتارسال نام ماساژی بود که بعد از این تخقیقات ابداع کردم.

این نوع ماساژ به عنوان یک ماساژ کف پا برجسته شناخته می‌شود که می‌تواند در عرض 3 دقیقه تمامی خستگی‌های پا را از بین ببرد. شاید برای شما این مسئله قابل درک نباشد ولی بسیاری از ورزشکاران و دونده‌های دو میدانی‌ها از این روش برای رفع خستگی پای خود استفاده می‌کنند. دکتر چینو تورو می‌گویند از اینکه مردم می‌توانند در عرض 3 دقیقه تمامی خستگی‌های بدن و پای خود را رفع کنند بسیار خوشحال است. در ادامه در مورد مکانیزم عملکرد ماساژ متاتارسال بیشتر خواهیم گفت.

مکانیزم عملکرد ماساژ کف پای متاتارسال

علت اصلی خستگی زود هنگام پاها، نبودِ قوس مناسب و استاندارد در آن می‌باشد. اگر می‌خواهید پاهای شما زود خسته نشود باید قوس پاهایتان را استانداردسازی کنید. در تصویر زیر 2 نوع پا را می‌بینید که یکی از آن‌ها دارای قوس درست بوده و یکی قوس مناسبی ندارد. تفاوت آن‌ها را مشاهده کنید.

در شکل سمت چپ پا دارای قوس مناسبی است که همین امر هم باعث جذب و پراکندگی یکنواخت نیرو در کل پا شده و انتقال نیرو نیز آسان‌تر شده است. پاهای به این شکل کمتر خسته می‌شوند.

در شکل سمت راست همانگونه که مشاهده می‌کنید قوس پا درست نیست و پا سطح صافی دارد. این امر باعث می‌شود که ضربه از پایین به صورت مستقیم به پا وارد شود. این امر می‌تواند باعث تورم، سردی و سایر شرایط بد برای پا شود.

ماساژ کف پا

 

پاهای ما یکی از مهم‌ترین اندام بدن هستند و روی دیگر اندام مانند زانو و لگن به صورت مستقیم تاثیر می‌گذارند. صافی کف پا باعث آسیب رسیدن به این دو اندام حیاطی بدن می‌شود. مورد دیگر انعطاف‌پذیری خود قوس است که در هنگام ورزش و انجام کارهای سنگین بسیار برای بدن حیاطی می‌باشد. اگر قوس پا انعطاف‌پذیری لازم را نداشته باشد فشار بیشتری به پاها وارد می‌شود. ماساژ کف پا می‌تواند این انعطاف‌پذیری را به قوس پا برگردانده و شما را در برابر خطرات احتمالی بیمه کند.

تمامی این گفته‌ها بر اهمیت ماساژ دادن پاها بخصوص کف‌پا تایید می‌کنند و فواید آن‌ها را بیان می‌نمایند. ولی نکته‌ای که وجود دارد این است که ماساژ باید به صورت اصولی و درست انجام شود چرا که اگر این کار به درستی انجام نشود می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برای فرد داشته باشد. به همین دلیل هم همیشه توصیه می‌شود که ماساژ باید توسط افراد آموزش دیده انجام شد.

دستگاه ماساژور پا

فواید ماساژ کف پا

 

اگر می‌خواهید ماساژ کف پا و یا پا را در خانه و با خیالی آسوده انجام دهید آن هم باهزینه بسیار کم بهتر است که از دستگاه‌های ماساژور پا استفاده کنید. این دستگاه‌ها باعلم روز دنیا ساخته شده‌اند و خطرات ماساژهای سنتی را شامل نمی‌شوند. اگر از هزینه خرید چنین دستگاه‌هایی می‌ترسید باید بگوییم که جای نگرانی نیست. اگر کمی فکر کنید و هزینه‌های ماساژ سنتی در طی یک مدت زمان بلند را در نظر بگیرید شما نیز به این نتیجه خواهید رسید که خرید ماساژور پا بسیار با صرفه‌تر از استفاده از روش‌های سنتی است.

اگر می‌خواهید ماساژور پا و یا دیگر دستگاه‌های ماساژور را خریداری کنید، بهتر است پیش از خرید با مشاوران شرکت روتای در تماس باشید تا بهترین و مناسب‌ترین دستگاه را خریداری کنید. شرکت روتای به عنوان یکی از باسابقه‌ترین و معتبرترین شرکت‌های فعال در حوزه فروش دستگاه‌های ماساژور به شما در خریدی مناسب و باصرفه کمک خواهد کرد.

منبع:

http://rotai.ir/%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%a7%da%98-%da%a9%d9%81-%d9%be%d8%a7/