دنیای شیرین شکلات و کاکائو

مقاله‌ها و مطالب گوناگون در زمینه شکلات و کاکائو

ماساژ هیگو

در طب سنتی که در کشورهای آسیای شرقی انجام می‌شود نقاطی در بدن وجود  دارد که بیشتر بر روی آن‌ها تاکید شده است. به بیان بسیاری از افرادی که از  این طب استفاده می‌کنند این نقاط وظیفه حفظ سلامت ارگان‌ها و قسمت‌های  خاصی از بدن را بر عهده دارند و می‌توانیم هنگام مواجه شدن با مشکل در این  قسمت‌ها، از ماساژ و ریلکس‌سازی این نقاط برای رفع مشکل استفاده کرد. یکی  از این نقاط که در طب سنتی آسیای شرقی نیز به آن اشاره شده است نقطه هیگو  نام دارد. در این مقاله قصد داریم که در مورد ماساژ نقطه هیگو اطلاعاتی را  به شما بدهیم. این که ماساژ دادن نقطه هیگو چه فوایدی را به دنبال دارد و  چه کسانی باید از آن استفاده کنند. از این که همراه روتای هستید خرسند و سپاسگزاریم.

ماساژ نقطه هیگو

ماساژ نقطه هیگو

پیش  از آنکه در مورد ماساژ نقطه هیگو با شما صحبت کنیم روش پیدا کردن این نقطه  را بر روی دستان آموزش می‌دهیم. نقطه هیکو ما بین دو انگشت اشاره و شست  قرار دارد اما اینکه چگونه باید این نقطه را پیدا کرد؟

پیدا کردن نقطه هیگو:

پیدا کردن نقطه هیگو

اولین و مهم‌ترین کار این است که نقطه دقیق را پیدا کنیم. توصیف آناتومی محل واقع شدن آن به شرح زیر است:

“بر روی پشت دست، ما بین استخوان‌های اول و دوم متاکارپال metacarpal، در وسط استخوان دوم متاکارپال درسمت محوری آن”

در  سخنان غیر رسمی بهترین راه برای پیدا کردن نقطه هیگو این است که پیدا کنید  جایی را که انگشت شست و انگشت اشاره شما در پایین مچ به همدیگر وصل  می‌شوند. بعد از پیدا کردن این نقطه، انگشت خود را در کنار استخوان انگشت  اشاره و در حدود نیم اینچ فاصله نسبت به ابتدا قرار دهید. و سپس بعد از آن  کمی به طرف انگشت شست خود متمایل شوید.

روش  دیگر برای پیدا کردن این است که دو انگشت شست و اشاره خود را دیگر  بچسبانید به صورتی که توده‌ای ما بین این دو انگشت ایجاد شود وسط این  توده دقیقا همان نقطه هیگو است.

نوجه  داشته باشید که شما نمی‌توانید این نقطه را بر روی دستان خود احساس کنید پس  باید جای دقیق آن را به خوبی شناسایی بکنید. در ادامه 2 عکس برای شما  آماده کرده‌ایم که مکان دقیق نقطه هیگو را برای شما مشخص کرده است.

ماساژ نقطه هیگو

نقطه هیگو در عکس

ماساژ نقطه هیگو

در  عکس اول دو انگشت اشاره و شصت کاملاً از هم باز است و در عکس دوم انگشتان  به هم چسبیده‌اند. شما می‌توانید دقیقا نقطه هیگو را در هر دو عکس مشاهده  کنید.

حال که دانستید چگونه باید هیگو را بر روی دستان خود پیدا کنید اطلاعاتی را در مورد ماساژ نقطه هیگو به شما می‌دهیم.

نحوه انجام ماساژ نقطه هیگو

نحوه انجام ماساژ نقطه هیگو:

درست است که ماساژ نقطه هیگو با طب سوزنی انجام می‌شود ولی می‌توان این نوع ماساژ را با طب فشاری نیز انجام داد.

یکی  از بزرگترین مزیت‌های این نوع ماساژ این است که شما می‌توانید به راحتی و  بدون کمک گرفتن از چیزی آن را در خانه انجام دهید. این نوع ماساژ بعد از یک  روز پرکار و سخت می‌تواند انجام شود تا از دردهایی مانند سردرد جلوگیری  کند.

برای انجام این نوع ماساژ ابتدا  انگشت شست و یا دیگر انگشتان خود را دقیقاً بر روی آن قرار دهید و به این  نقطه فشار وارد کرده، به صورتی که ناراحتی خفیفی را در خود احساس کنید.

این  کار را ۲۰ الی ۳۰ ثانیه حفظ کنید و سپس دست خود را از روی نقطه بردارید.  این کار را می‌توانید تا زمانی که از درد رهایی پیدا نکرده‌اید در طول روز  انجام دهید. ماساژ نقطه هیگو بهترین ترکیب برای اضافه کردن به رژیم‌های  غذایی و درمان بیمارها است.

در عمل فشردن شما می‌توانید این نکته را به صورت دایره‌ای شکل بچرخانید البته به آرامی، به صورتی که احساس درد شدیدی نکنید.

چه کسانی نباید این نوع ماساژ را انجام دهند؟

چه کسانی نباید این نوع ماساژ را انجام دهند؟

می‌توان  گفت که همه افراد می‌توانند از ماساژ نقطه هیگو استفاده کنند به غیر از  ‌خانم‌های باردار که انجام این نوع ماساژ برای آن‌ها منع شده است.

فواید ماساژ نقطه هیگو:

این  نوع ماساژ که به راحتی انجام می‌پذیرد فواید بسیار زیاد برای بدن و سلامتی  آن به دنبال دارد. اگر بخواهیم فواید ماساژ هیگو را به صورت مختصر برای  شما بیان کنیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره بکنیم:

البته  فواید بسیار زیادی را به نمایش نسبت می‌دهند که بسیاری از آن‌ها ریشه علمی  نداشته و ثابت نشده‌اند. ما در ادامه فوایدی را برای شما بیان خواهیم کرد  که ثابت شده هستند.

فواید ماساژ نقطه هیگو

فواید ماساژ نقطه هیگو عبارت‌اند از:

  • این نوع ماساژ می‌تواند سردرد شما را درمان کند
  • گردش خون را در بدن شما راحت‌تر کرده و روند آن را بهبود می‌بخشد.
  • علائم ناشی از کار کردن با دستگاه‌های دیجیتال و کامپیوتر را کاهش می‌دهد
  • مشکلات ناشی از کار بیش از حد را کمتر می‌کند
  • احساس درد در نقاط مختلف بدن را کاهش می‌دهد
  • دندان دردهای خفیف را بهبود می‌بخشد
  • دردهای شکمی و یبوست را درمان می‌کند.

این مواردی که اشاره شد فواید دیگری نیز به او نسبت داده ‌شود که در ادامه این‌ها را نیز برای شما بیان می‌کنیم:

  • تنظیم میزان عرق
  • کاهش درد گردن
  • درمان انسداد بینی
  • درمان فلج صورت
  • کاهش تب بدن
  • و…

همانطور  که مشاهده کردید این ماساژ بسیار برای بدن مفید بوده و بی خطر نیز  می‌باشد. همه با خیال راحت به غیر از بانوان باردار می‌توانند این کار را  انجام دهند فقط این موضوع را در نظر داشته باشید که دقت کنید نقطه هیگو را  به درستی یافته و عمل فشار و چرخاندن را دقیقاً بر روی آن اعمال کنید.

البته ماساژ دست نیز شامل این ماساژ می‌شود و شما می‌توانید با انجام کامل ماساژ دست از فواید ماساژ نقطه هیگو نیز بهره‌مند شوید.

منبع این مطلب:

https://rotai.asia

ماساژ

۹۷/۰۹/۰۴ موافقین ۰ مخالفین ۰
حمید رضایی

نظرات (۲)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی