ماساژ درمانی دیابت:

سوال پیش می‌آید که چگونه ماساژ درمانی دیابت به درمان این بیماری کمک می‌کند و یا مزایای آن برای دیابتی‌ها چیست؟ بیماران دیابتی زیادی وجود دارند که رضایت خود را از ماساژ درمانی اعلام کرده و از این روش راضی هستند. حتی اگر دیابت شما تازه تشخیص داده شده است اگر از ماساژ درمانی دیابت استفاده کنید می‌توانید تغییرات زیادی را در بدنتان ببینید. در مدت کوتاهی شما مشاهده خواهید کرد که میزان انرژی و قدرت بدنتان افزایش می‌یابد. تزریق انسولین باعث می‌شود که بسیاری از بافت‌های عضلانی بدن متراکم شود چرا که انسولین تزریقی با انسولینی که خود بدن تولید می‌کند متفاوت است. ماساژ درمانی می‌تواند در از بین بردن این تراکم اضافی به شما کمک کند.

مزایای ماساژ درمانی دیابت

مزایای ماساژ درمانی دیابت:

گزارش‌های زیادی در مورد مزایای ماساژ درمانی دیابت وجود دارد ولی موارد زیر در تمامی این گزارشات یکسان بوده است. باید توجه کنید که ماساژ درمانی یک درمان مکمل در کنار تجویزات پزشکان است.

گردش خون:

هیچ تردیدی وجود ندارد که ماساژ می‌تواند گردش خون را افزایش دهد. این افزایش باعث می‌شود که جذب اکسیژن و مواد مغذی در سراسر بدن بهتر انجام شده و همچنین جذب انسولین به سلول‌ها نیز بالاتر رود.  برای بهره مندی از این فایده می‌توانید از صندلی ماساژور نیز استفاده کنید.

آرامش:

حفظ آرامش و احساس راحتی در افراد دیابتی یک امر ضروری می‌باشد. شما نباید مزیت آرام بخش بودن ماساژ درمانی دیابت را دست کم بگیرید. این نوع ماساژ درمانی می‌تواند تنش‌های جسمانی و روحی شما را بهبود بخشیده و استرس و اضطراب را از شما دور کند.

با انجام ماساژ درمانی دیابت اندورفین‌ها در بدن آزاد می‌شوند که وظیفه آن‌ها آرام کردن سیستم عصبی است. همچنین آزاد شدن این ماده در بدن باعث کاهش هورمو‌‌ن‌های استرس می‌شود که هر کدام از این‌ها به نوبه خود به صورت مستقیم با کنترل میزان قند خون رابطه دارند.

اثرات درمانی:

درمان زخم در افراد دیابتی بسیار متفاوت از افراد معمولی است چرا که یک زخم کوچک هم در افراد دیابتی نیاز به مراقبت و دوره درمان طولانی دارد. ماساژ درمانی دیابت باعث تحریک و کشش بافت‌ها می‌شود که از ضعیف شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. شما با انجام ماساژ درمانی می‌توانید قدرت عضلات خود را بالا برده و مقاومت آن‌ها در برابر زخم‌های مختلف را افزایش دهید.

 ادامه مطلب در :

ماساژ درمانی دیابت