درب پارکینگ یا آن چه رایج در دنیا Garage Door می‌نامند عضوی کلیدی از یک سازه ساختمان تجاری یا مسکونی است. برای مدل درب پارکینگ می‌توان طرح های فراوان و متنوعی را معرفی کرد اما نکته‌ی مهم این است که درب پارکینگی که انتخاب می‌شود علی رغم زیبایی؛ باید عملکرد، ایمنی و امنیت را هم به همراه داشته باشد.

در این نوشته چند نمونه منتخب از درب ورودی حیاط  و مدل درب پارکینگ معرفی و ارائه می‌کنیم، اما در هر حال بسته به سلیقه و همچنین دیزاین ساختمان، بهترین مدل تفاوت خواهد کرد. اگر یکی از این مدل های درب پاکینگ با سلیقه‌ی شما هماهنگ شد، در اختیار داشتن آن، امری دور از ذهن نخواهد بود و در سریع‌ترین زمان و بالاترین کیفیت ممکن، توسط صنایع درب فلزی پایون این امر میسر خواهد شد.


مدل درب پارکینگ

مدل درب پارکینگ
مدل درب پارکینگ

مولفه های تاثیرگذار در انتخاب مدل درب پارکینگ

در ادامه مطلب ارائه مدل های الهام بخش از درب پارکینگ، کمی به فاکتورهای مهم در انتخاب آن بپردازیم! می توان درب پارکینگ مناسبی در اختیار داشت به شرطی که چند فاکتور را رعایت کرد. اول اینکه باید مدل درب پارکنیگ را متناسب با نما و هارمونی دکوراسیون خارجی سازه‌ی خود انتخاب کنید، یک مدل درب پارکینگ خاص شاید به خودی خود زیبا باشد اما مناسب سازه و ساختمان شما طراحی و ساخته نشده باشد.

دوم اینکه معمولا توصیه می‌شود درب پارکینگ با مجوعه‌ی درب‌های کار شده در سازه‌ی شما هم مدل و هماهنگ باشد، از این طریق هم هماهنگی اجزای مختلف سازه ارتقاء می‌یابد و هم ضریب ایمنی شرایط بهتری پیدا می کند (به شرطی که همه از یک مدلِ با کیفیت انتخاب شوند دیگر نقطه ضعفی در ورود ناخواسته پدید نخواهد آمد) و در آخر اینکه به عملکرد و کارآیی مدل درب پارکینیگ که انتخاب می‌کنید توجه داشته باشید، شاید یک مدل بسیار زیبا باز و بسته شود اما متناسب با نیازی که شما دارید طراحی نشده باشد.

سخنی به گزاف نگفته‌ایم که در ساختمان‌های امروزی مدل های جدید درب پارکینگ را یکی از تاثیرگذارترین مولفه‌های دکوراسیون و نمای خارجی ساختمان معرفی کنیم. هزینه‌ای که برای نمای ساختمان اختصاص میدهد را کارفرما می‌تواند با نصب درب زیبا به هدف نهایی یعنی هرچه دلنشین‌تر شدن هارمونی و طراحی ساختمان، برسد و یا با به کار بردن درب نامناسب باعث هدر رفتن هزینه شود.

 

مدل درب پارکینگ
مدل درب پارکینگ

یک نکته‌ی کلیدی دیگر برای انتخاب مدل درب پارکینگ ایده‌آل

اگر سراغ اهل فن برویم، به این معنی است که خود به خود فاکتور ایمنی و کیفیت را درباره درب پارکینگ خود رعایت کرده‌ایم، در نتیجه می‌ماند ظاهر و زیبایی! هر چند راجع به کنترل کیفیت و ایمنی درب ورودی منزل قبلاً نوشته‌ایم، اما نکات در باب زیبایی درب ورودی ساختمان معمولا محدود است به قرار دادن چند تصویر از نمونه‌های خلاقانه‌ی اجرا و تمام. کاری که ما در این نوشته انجام می‌دهیم مطلبی است فراتر از این امر. اگر روی زیبایی و جلوه‌ درب ورودی پارکینگ خود تاکید دارید، نکته‌ی طلایی ما را از دست ندهید.

برای مشاهده ایده‌های زیبای درب ورودی ساختمان روی آن کلیک کنید.