سازهای کوبه ای جزو محبوب‌ترین سازها در بین علاقمندان به موسیقی و نوازندگی است. کلاس‌های آموزش سازهای کوبه ای هم جزو کلاس‌های پرطرفدار در بین علاقمندان به این حوزه بوده و همیشه خواهان زیادی داشته. کسانی که می‌خواهند نحوه نواختن سازهای کوبه ای را یاد بگیرند باید علاوه بر رفتن به کلاس‌های آموزشی یکی از انواع مختلف این نوع سازها را در خانه خود داشته باشند. از آنجا انواع مختلفی از سازهای کوبه ای وجود دارد خرید ساز کوبه ای بسیار سخت است. برای آنکه بتوان کار خرید سازهای کوبه‌ای را راحت‌تر کرد بهتر است که ابتدا با انواع آن آشنا شده و کاربرد هر کدام را بدانید و سپس اقدام به خرید کنید. در این مقاله ما قصد داریم شما را با انواع مختلف سازهای کوبه ای آشنا کرده و کاربرد هر کدام را به صورت مختصر توضیح دهیم همچنین به شما یاد خواهیم داد که پیش از خرید سازهای کوبه ای چه پیش نیازهایی برای آن لازم است تا بتوانید از این ساز به درستی استفاده کنید. همراه ما باشید.

خرید سازهای کوبه ای

عموماً سازهای کوبه ای به سازهایی گفته می‌شود که از طریق ضربه، تکان، آسایش و یا به صورت کلی هر عمل دیگری که منجر به تولید صدا می‌شود تولید صدا کند. از این نوع سازها معمولا برای اجرای ریتم در متن آهنگ استفاده می‌‌ود اما این سازها توانایی اجرای ملودی را نیز دارند.

سازهای کوبه ای جزو سازهایی است که پیشینه ای بسیار طولانی در تاریخ دارند. محققان بر این باور هستند که سازهای کوبه ای قدیمی‌ترین نوع ساز بعد از صدای انسان هستند. معمولا متخصصان این حوزه این نوع سازها را به دو دسته ساز کوبه ای با کوک معین و ساز کوبه ای با کوک نامعین تقسیم بندی می‌کنند.

انواع سازهای کوبه ای:

انواع مختلفی از سازهای کوبه ای در دنیا وجود دارد که شاید نتوان آن‌ها را در یک مطلب به صورت یکجا معرفی کرد. کسی که علاقه مند به زدن سازهای کوبه ای است دست بسیار بازی در انتخاب ساز خود دارد چرا که انواع آن بسیار زیاد است. در ادامه ما قصد داریم چند مورد از معروف ترین سازهای کوبه ای دنیا را به شما معرفی کنیم تا کمکی باشد در خرید ساز کوبه ای مناسب برای شما.

۱- تنبک:

تنبک یک سازه کوبه ای ایرانی است که جزو طبل‌های جام شکل محسوب می‌شود. تنبک به نام‌های دیگری مانند: دمبک، دندونک ضرب نیز معروف است. بدنه این سازه کوبه ای از چوب ساخته می‌شود و قسمتی که دست‌ها برای ایجاد صدا به آن زده می‌شود از جنسی پوست است.

پیشینه این ساز به ایران پیش از اسلام برمی‌گردد. امروزه نواختن صدا‌های مختلف در آن به حدی پیشرفت کرده است که از آن به عنوان تکنوازی نیز بهره برده می‌شود.

۲- طبل:

طبل‌ها را می‌توان معروف‌ترین سازه کوبه ای دنیا دانست همچنین این نوع ساز یکی از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین سازهای دنیا به شمار می‌آید. شاید باورش سخت باشد ولی طبل جزوه سازهایی است که در طول تاریخ شکل آن دچار تحولات زیادی نشده و ساختار اصلی خود را حفظ کرده است.

دهانه بدنه پوسته طبل همیشه دایره است. در موسیقی سنتی غربی از شکل استوانه‌ای طبل استفاده می‌شود. در گذشته‌های دور از طبل نه تنها برای موسیقی بلکه برای ارتباط برقرار کردن نیز استفاده می‌شده است. بسیاری از مردم از طبل برای فرستادن پیام‌های مختلف بهره می‌بردند.

ادامه این مطلب در:

https://sazsto.com/product-category/%d8%b3%d8%a7%d8%b2/%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%88%d8%a8%d9%87-%d8%a7%db%8c/