ماساژ ریلکسی یک درمان کامل بدن است که توسط درمانگر با استفاده از فشار، ضربه و مالشِ دست بر روی پوست برای ایجاد آرامش انجام می‌شود. این ماساژ در کشورهای غربی و اروپایی نوع ملایمی از ماساژ سوئدی است که از ضربه‌های آرام و لغزنده برای کمک به آرامش استفاده می‌کند. در این نوع ماساژ، درمانگر با سرعت کمتری حرکت می‌کند و از فشار سبک‌تر استفاده می‌کند. ماساژ ریلکسی تاکید کمتری نسبت به کار کردن بر روی گره‌هایی داشته که اغلب موجب ناراحتی ماساژ گیرنده می‌شود و بیشتر، یک ماساژ خوشایند است. در این مقاله قصد داریم در مورد ماساژ ریلکسی و فواید آن صحبت کنیم. همراه آیرست باشید…

همه چیز درباره ماساژ ریلکسی

ماساژ ریلکسی و فواید آن

اغلب درمان‌های ماساژ باعث آرام شدن فرد می‌شود؛ اما تنها و تنها هدف ماساژ ریلکسی، آرامش و ریلکسیشن می‌باشد. به همین دلیل یکی از کامل‌ترین و دلپذیرترین ماساژهایی است که می‌توانید داشته باشید. تعاریف پیرامون ماساژ ریلکسی در سراسر دنیا متفاوت است. اما در انگلستان، معمولا ماساژ ریلکسی نوع ملایم‌تری از ماساژ سوئدی است که در آن کل بدن مورد ماساژ قرار می‌گیرد و شامل موسیقی و نورپردازی ملایم و روغن‌های آروماتراپی می‌باشد.

در ماساژ ریلکسی، ماساژ گیرنده یک ماساژ طولانی و لوکس را تجربه خواهد که در آن از انواع تکنیک‌هایی مانند ضربات طولانی، شستشوی ملایم، غلت روی پوست و عضلات و شاید در برخی لحظات از چرخش‌های ریتمیک از یک سمت به سمت دیگر استفاده می‌شود.

ماساژ ریلکسی و فواید آن

ماساژ ریلکسی برای چه چیزی خوب است؟

سرنخ و جواب این سوال در آرامش بی‌نظیر خلاصه می‌شود. همانطور که از نام این ماساژ برمی‌آید بیشتر برای ایجاد آرامش جسمی و روحی استفاده می‌شود و هدف آن نیز همین می‌باشد. ماساژ ریلکسی استرس و تنش در عضلات را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید. این امر دقیقا به دلیل منافع عمومی ماساژ درمانی به دست می‌آید. همانطور که می‌دانید ماساژ درمانی باعثِ بهبود و افزایش گردش خون شده و موجب می‌شود تا اندام‌ها و پوست اکسیژن بیشتری دریافت کنند و همین مسئله برای رفع تنش و استرس و ایجاد آرامش کمک می‌کند.

همچنین ماساژ موجب بهبود عملکرد سیستم لنفاوی می‌شود و از طریق بدن شما را به هضم غذا تشویق می‌کند و سموم را از بدن دفع می‌کند. علاوه بر این ماساژ ریلکسی ماساژ بهبود خواب و کیفیت آن می‌شود. همچنین ماساژ به مهار کردن درد در ماهیچه و تسکین آن، بهبود رگ‌به‌رگ شدگی و تشویق پوست به التیام زخم‌های خفیف کمک می‌کند. این ماساژ همانند یک نوازش است و تاثیرات فوق‌العاده نوازش بر هیچ کس پوشیده نیست. نوازش قدرت و تاثیر بیشتری نسبت به زبان دارد. نوازش عاشقانه زیباترین چیزی است که روی زمین می شود تجربه کرد.

ادامه این مطلب در:

http://irest.ir/%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%a7%da%98-%d8%b1%db%8c%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c/